2 kwietnia 2013

Pizza di Pasqua al formaggio

czyli tradycyjne ciasto wielkanocne z okolic Umbrii.
Choć święta się skończyły, chciałam Wam dać przepis na ten słony tort z serem. Podaje się go z wieprzowymi wędlinami, jajkami na twardo, ale też ze wspaniałą frittatą pasquale.
Tak jak już pisałam w poście o menu wielkanocnym, Włosi często wyjeżdżają na święta, jednego roku też wyjechałam akurat do Umbrii i tam w Wielkanoc jadałam tą pyszną pizzę.
Przepis mam od Pani, która prowadziła bed & breakfast, w którym się gościłam.
Pizza tradycyjnie jest spożywana na Wielkanoc w Umbrii, ale można też przygotować sobie kiedy się chce.
Super komponuje się z wędliną, dobra jest jako dodatek do tapas, jak robicie jakieś małe przyjęcie.
Szybka i nieskomplikowana w przygotowaniu.





Składniki:
  • 500 gr mąki 
  • 7 gr drożdży instant 
  • 100 gr sera pecorino 
  • 150 gr sera parmezanu 
  • 150 gr sera emmentalera
  • 1 szklanka oleju 
  • 1 szklanka mleka 
  • 4 jaja 
  • sól i pieprz do smaku
Przygotowanie:

Najpierw ważymy i mierzymy wszystkie składniki. Rozpuszczamy drożdże w mleku. Odstawiamy na 10 minut, aż się spienią. Do wyrabiania ciasta używam maszyny do chleba.Wsypujemy do maszynki mąkę, dodajemy jajka, sery, sól i pieprz, dodajemy drożdże, wyrabiamy aż będzie gładkie i elastyczne. Ciasto przekładamy do miski posmarowanej oliwą, przykrywamy ściereczką i zostawiamy do wyrastania na 1 1/2 godziny.
Otrzymaną mieszaninę wlewamy do formy na caka i wygładzamy łopatką. Mi wyszły dwie formy na caka. Rozgrzewamy piekarnik do temperatury 190°C. Pieczemy pizze aż są pięknie złote na powierzchni. Pozostawiamy do ostygnięcia w otwartym piekarniku.Wyjmujemy z pieca i studzimy na kratce.


Zapraszam do polubienia mnie na Facebooku lub google+, dziękuję za odwiedziny:)




6 komentarzy:

  1. ciekawa, bo nie wygląda w ogóle jak pizza :) faktycznie wygląda na prostą w przygotowaniu, czyli tak jak lubię! Pozdrawiam, Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak sie nazywa, tak ją nazywają w tej okolicy Włoch, nie wiem dlaczego;-)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Pizza na Święta! To mi się podoba! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pizza tylko w nazwie, ale raczej to pyszny chlebek;-)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
    2. No właśnie się troszkę zdziwiłam, wypatrywałam pizzy a tu bochenek chleba taki śliczny :)

      Usuń
    3. Powiem szczerze,że nie wiem dlaczego się tak nazywa.
      Pozdrawiam serdecznie;-)

      Usuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.
Cieszę się, że tu jesteś :-)
Jeszcze bardziej się ucieszę, jeśli zostawiasz ślad po sobie.