poniedziałek, 30 stycznia 2017

Pierś kaczki z miodem i pomarańczą

Pierś kaczki z miodem i pomarańczą to jedna z moich ulubionych wersji przygotowania kaczki.
Nie wymaga wiele pracy ani czasu gotowania, a do tego rozpływała się w ustach.
Idealny przepis, i odkąd go robię, inaczej piersi nie przygotowuję.
Zapraszam:-)

Jak przyszykować kaczkę ?

Składniki:

  • 600 g piersi z kaczki
  • sok z jednej pomarańczy 
  • 60 g miodu 
  • 2 gałązki rozmarynu 
  • 3 liście laurowe 
  • 2 łyżki oliwy z oliwek 
  • 1 łyżkę masła 
  • sól i pieprz do smaku

Przygotowanie:

Pierś z kaczki opłukujemy i dokładnie osuszamy.
Rozgrzewamy patelnię z 2 łyżki oleju. Dodajemy liście laurowe i rozmaryn.

Jak przyszykować kaczkę ?
Następnie dodajemy pierś kaczki. 
Jak przyszykować kaczkę?
Zmniejszamy ogień, dodajemy sól i pieprz. Następnie pieczemy na wolnym ogniu przez 10 minut z każdej strony
Jak przyszykować kaczkę?
(średnio wysmażone mięso) lub 15 minut (dobrze wysmażone mięso).   Ja lubię mięso kaczki różowe w środku, jeżeli ktoś lubi bardziej wypieczone, proponuję wydłużyć czas pieczenia.
Tuż przed zdjęciem z ognia, polewamy mięso miodem. 
Jak przyszykować kaczkę?
Następnie wyjmujemy pierś na talerz i przykrywamy folią aluminiową.
Rozgrzewamy patelnię z sosem pozostałym po upieczeniu kaczki, dodajemy wyciśnięty sok z pomarańczy. Gotujemy kilka minut aż stanie się gęstszy, następnie dodajemy masło.
Przepis na pierś kaczki z miodem i pomarańczą.
Kroimy pierś kaczki na 1 cm plastry. Układamy na półmisku i polewamy z sosem.

Smacznego!


Spodobał Ci się tekst? Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:
  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę. 
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje. 
  • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu. 
  • Śledź mnie na Instagramie @kalejdoskoprenaty!
  • Otrzymuj ‚List z Włoch’ zapisując się na newsletter.

Pozdrawiam

Renata
Share:

1 komentarz

Ewa Filipczuk pisze...

Wspaniały przepis!

Kalejdoskop Renaty