sobota, 17 września 2016

Plaża Katedr — jedna z najpiękniejszych plaż na świecie

Nie można być w północno-wschodniej Galicji, nie zaglądając na Playa de las Catedrales czyli Plażę Katedr. Magiczne miejsce zawieszone między Asturią i Galicją.
Najpiękniejsza z najpiękniejszych plaż, jakie kiedykolwiek widziałam.
Plaża Katedr zawdzięcza swoją nazwę fantazyjnym formacjom skalnym powstałym na skutek działania wody i silnych wiatrów.
Powiem szczerze, że nie spodziewałam się tego, co zobaczyłam.
Czyż nie jest cudowna ?

Widok z góry na plażę Katedr w Hiszpanii

Jest to nie tylko jedna z najpiękniejszych plaż w całej Hiszpanii, ale na całym świecie!
Nic więc dziwnego, że teren jest pod ochroną i został uznany za pomnik przyrody.
Ta niesamowita plaża, pojawia się często na listach światowych najpiękniejszych plaż.
Wyjątkowe miejsce, na którym swoje piętno odcisnęła dzikość fal, wiatr i powtarzalność przypływów i odpływów Morza Kantabryjskiego.
 

Skąd nazwa Plaża Katedr ?
Jej nazwa pochodzi od gigantycznych formacji skalnych przypominających przypory wnętrza świątyni.
W wietrzny dzień można usłyszeć świst wiatru między wielkimi kamieniami, który przypomina odtwarzanie muzyki organowej w kościele. Ponoć najlepszą muzykę natury można tutaj usłyszeć w czasie odpływu.
 

Co sprawia, że ta plaża jest tak magiczna ?
Jeśli naprawdę chcesz być świadkiem magii.
Jeśli chcesz zobaczyć, to musisz być tutaj w odpowiednim momencie. Moment, gdy woda morska odpływa i jeden z jej sekretów zostaje ujawniony. Ukazuje się nienaturalne wręcz piękno.
W trakcie przypływów zejście na plażę staje się niemożliwe, gdyż cała plaża jest zalana morską wodą.
Wiele osób odjeżdża rozczarowanych. A wszystko dlatego, że prawdziwe piękno tego miejsca jest widoczne tylko w czasie odpływu.
To w czasie odpływów woda odsłania potężne skały, wyrzeźbione naturalne jaskinie oraz łuki.
Rozmiar tych łuków, w niektórych przypadkach sięga ponad 30 metrów wysokości.
Wszystko wyrzeźbione przez wiatr i morze Kantabryjskie.
Po przypływie natomiast warto wybrać się na spacer klifami i obserwować wszystko z góry.
Zapraszam na migawki;-)

Zdjęcia ze spaceru po plaży idąc na prawo, po zejściu schodami na plażę
 Zdjęcia ze spaceru po plaży idąc na lewo, po zejściu schodami na plażę
Zdjęcia ze spaceru idąc górą na lewo


Informacje praktyczne:
Plaża Katedr znajduje się na północy Hiszpanii, na granicy Asturii i Galicji, w prowincji Lugo, między miasteczkami Ribadeo i Foz.

Jeśli planujecie wybrać się tam samochodem, najlepiej drogą od Ribadeo N634 w kierunku Rochjela / A Devesa.
Naprzeciwko plaży znajduje się duży parking.
Aby dotrzeć na plażę trzeba zejść po schodach.
Jak napisałam powyżej, aby zobaczyć, ale przede wszystkim m
óc w stanie chodzić po plaży trzeba koniecznie czekać na odpływ.
Tutaj możecie sprawdzić harmonogram przypływów i odpływów.

 
Polecam również:
30 zdjęć, które przekonają Cię, że warto jechać na Teneryfę
Combarro - najpiękniejsza wioska Galicji
Czy Cudillero jest najładniejszą nadmorską wioską w Hiszpanii ?
Finisterre - "hiszpański koniec świata"
Hiszpania on the road - trasa wzdłuż oceanu Atlantyckiego
Plaża Katedr - jedna z najpiękniejszych plaż na świecie
San Juan de Gaztelugatxe w Kraju Basków
Szlak Don Quijote’a
Toledo - miasto trzech kultur


Spodobał Ci się tekst? Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę. 
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje. 
  • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu.
Pozdrawiam

Renata



Share:

2 komentarze

Unknown pisze...

Niesamowicie!!!!

Anonimowy pisze...

Jestem oczarowana!

Kalejdoskop Renaty