wtorek, 3 grudnia 2013

Paccheri z pesto z rukoli


Scroll down for English 

Dziś kolejna odsłona pesto, dzisiaj na bazie rukoli i migdałów. Przepis nieco zmieniony, gdyż zamiast orzeszków pinii użyłam migdałów. Smak pikantnej rukoli fajnie łączy się ze słodkimi migdałami. Oby nie było za zielono, podałam z ricottą. Ta propozycja podania, szczególnie mi się spodobała. 
Przepis na paccheri. Przepis na pesto.


Składniki dla 4 osób:


  • 80 g świeżej rukoli
  • 80 g migdałów
  • 80 ml oliwy
  • 20 g sera parmigiano
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 2 ząbki czosnku
  • 100 g ricotty

  • Przygotowanie:

    W lekko osolonej wodzie gotujemy makaron al dente, według przepisu na opakowaniu. W międzyczasie szykujemy pesto. Do blendera lub malaksera wkładamy rukolę, obrany czosnek, migdały i sól.
    Przepis na paccheri. Przepis na pesto. Miksujemy przez 30 sekund, a następnie zgarniamy do środka pesto ze ścianek. Dodajemy starty sery i miksujemy kolejne 10 sekund. W dalszym ciągu miksując, dodajemy stopniowo oliwę, aż uzyskamy pastę. Przekładamy pesto z rukoli do miski i mieszamy z ricottą.Przepis na paccheri. Przepis na pesto.Odcedzamy makaron i następnie wrzucamy do miski z pesto i mieszamy. Dzielimy na talerze, dekorujemy listkami rukoli. Podajemy na ciepło.
     
    Smacznego!

    Spodobał Ci się tekst? Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:
    • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
    • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę. 
    • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje. 
    • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu.
    Pozdrawiam

    Renata

    In the English version

    Paccheri with rucola pesto

     
    Ingredients:

    • 80 g of fresh rucola
    • 80 g almonds
    • 80 ml olive oil
    • 20 g parmesan cheese
    • 1/2 teaspoon salt
    • 2 cloves of garlic
    • 100 g ricotta
    Direction:

    Cook the pasta according to the packet instructions in a large pot of salted, boiling water until al dente. Add the almonds to a food processor and pulse until finely ground. Next, add the rucola, olive oil, garlic and Parmesan cheese. Process until smooth, then season with salt. It should form a smooth, green paste. Drain pasta and mix with ricotta, add the pesto. Share the plates. Serve warm.

    Share:

    3 komentarze

    Unknown pisze...

    wygląda pysznie:)

    Karmel-itka pisze...

    też robiłam to pesto. moje ulubione!

    Majana pisze...

    Zdecydowanie moje smaki. Do tej pory robiłam pesto bazyliowe. Czas spróbować z rukolą :)

    Kalejdoskop Renaty