poniedziałek, 7 października 2013

Ekspresowe ciasto ananasowe

Zimą gotuje częściej i eksperymentuje nowe przepisy. Po prostu mam więcej czasu. Na razie narzekam na jego brak, mam wiele rzeczy do zrobienia.
Za nim na moim blogu pojawią się przepisy bardziej wyrafinowane, zapraszam na moje proste przepisy. Na takie, które człowiek nie musi mieć dużo czasu. Dziś szybkie ciasto ananasowe, które bardzo lubię. Konsystecja tego ciasta to jak gruby naleśnik z ananasem, a podaje się go jak brownie.
Zapraszam ;-)


Składniki :
  • puszka ananasa
  • 160 g mąki
  • 120 g cukru
  • 4 jajka
  • 500 ml mleka
  • 1 limonka
  • masło do wysmarowania blachy
  • ekstrakt waniliowy
  • cukier puder
Przygotowanie:

Kroimy ananas na drobne kawałeczki, przekładamy do miseczki gdzie dodajemy skórkę startą z limonki i dodajemy wyciśnięty z niej sok. Przesiewamy mąkę. W misce na parze ubijamy jajka z cukrem na puszysty krem. Świetnie rozpuszczają się kryształki cukru, dzięki temu nie są wyczuwalne w smaku. Dodajemy parę kropli ekstraktu z wanilii. Powoli dodajemy mąkę cały czas mieszając łopatką. Mieszamy wszystkie składniki. Dodajemy ananasa z limonką i mieszamy lekko łopatką. Mieszamy do uzyskania jednolitej konsystencji. Smarujemy
masłem blachę o rozmiarze 20 cm x 22 cm. Wlewamy masę do formy. Pieczemy 50 minut w temperaturze na funkcji góra-dół w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni. Ostatnie 3 minuty na wyższej szynie w piekarniku na funkcji górnej. Podajemy ciasto pokrojone na kwadraty i posypane cukrem pudrem.

Zapraszam do polubienia mnie na Facebooku lub google+, dziękuję za odwiedziny:)


Share:

2 komentarze

Marta pisze...

Ciekawy przepis. Mam przeczucie, że to ciasto pyszne by było podane z lodami waniliowymi. Spróbowałabym też wersji ze świeżym ananasem.

Wiewióra pisze...

brzmi bardzo ciekawie! lubię ananasa więc kto wie... pozdrawiam serdecznie!

Kalejdoskop Renaty