piątek, 20 września 2013

Urbino, zapomniany klejnot Marche

Centralna Italia ma trzy regiony: Toskania i Umbria są dobrze znane, Marche mniej. Toskania ma San Gimignano, Umbria ma Asyż, Marche mają Urbino.
Większość turystów spędza czas w tych pierwszych, często pomija spokojniejsze Urbino. Jeśli szukasz „prawdziwe Włochy”, Urbino to miasto, które musisz zobaczyć.
Miejsce, w którym włoskie piękno widać na każdym kącie. Miasto studenckie tak pełne życia, że ​​nie można go wyciszyć. Miasto, tak małe, że można je spokojnie nazwać miasteczkiem, pełne pułapek stereotypowego włoskiego życia lokalnego — kawiarni, brukowanych uliczek, targowisk.

Urbino leży wysoko na wzgórzu, w rzeczywistości bardzo stromym wzgórzu, wokół renesansowego pałacu, otoczonego przez stare kamienne budynki i wysokie wieże.


Urbino jest jednym z głównych miast uniwersyteckich na terytorium Włoch. Jest niekwestionowanym celem turystyki dzięki swojemu dziedzictwu artystycznemu mogącemu konkurować z głównymi włoskimi miastami.
Miasto wielkich atrakcji, mimo to ciche, żyjące w powolnym tempie. Nie jest rzadkością, zobaczyć starszych mężczyzn opartych w oknie obserwujących przechodniów, podczas gdy ich żony rozmawiają w wąskich uliczkach.
Miasto stare, oryginalne, i wolne od komercjalizacji.
Niewielki rozmiar i duża populacja studentów sprawiają, że jest przyjemnym przystankiem dla każdego turysty, który szuka cichego i przyjaznego miejsca, w którym spędzić kilka dni odpoczynku.
Najlepiej zacząć zwiedzać Urbino spacerem brukowanymi uliczkami idąc w stronę Piazza della Republica.
Plac otoczony jest wspaniałymi budynkami. Sklepów niewiele, tylko jeden co sprzedaje pocztówki i pamiątki.
Piaza jest dobrym miejscem, by usiąść z lampką wina w kawiarence i zasmakować pyszności kulinarnych regionów Marche. Urbino słynie nie tylko ze swojego artystycznego piękna, ale także ze swoich kulinarnych specjałów, które mieliśmy przyjemność skosztwoć na znakomitej kolacji w restauracji Angolo Divino, która znajduje się w samym centrum miasta. 

Szczególną cechą, która nas uderzyła, oprócz doskonałych potraw, było menu, które pokazuje nazwy różnych potraw w dialekcie Urbino.
 

Każde miasto we Włoszech ma własną katedrę i Urbino nie jest wyjątkiem.
Katedra i Oratoria di San Giuseppe, są otwarte dla zwiedzających i można w nich zobaczyć kolekcję renesansowych i neoklasycznych fresków.


Po zaspokojeniu potrzeb kulturalnych, fajnie jest pospacerować bez żadnej mety.


Widoki na Urbino




Urbino to też miasto słynnego Rafaella, miejsce jego narodzin. 
Mistrz jest na pewno jednym z powodów, dla którego warto je odwiedzić. Poczuć jego bliskość, nawet jeśli został on pochowany w Rzymie. 
I co warto się wybrać ?



Spodobał Ci się tekst? Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę. 
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje. 
  • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu. 
  • Śledź mnie na Instagramie @kalejdoskoprenaty
  • Otrzymuj ‚List z Włoch’ zapisując się na newsletter.

Pozdrawiam

Renata

Share:

7 komentarzy

Majana pisze...

Jejku,jakże pięknie !Kocham Włochy, kocham te widoki, architekturę, smaki, wszystko!.
Urbino przypomina mi ciut Gubbio, gdzie byliśmy i niesamowicie nam się podobało.
Pozdrawiam:)

Ewa (lifegoodmorning) pisze...

To straszne,że w niektórych krajach jest tak nadzwyczajnie i tyle do zwiedzenia, a brakuje możliwości aby to wszystko zobaczyć. Na razie więc zwiedzam z Tobą:)

Kalejdoskop Renaty pisze...

Nie dziwię się Tobie, bo ja też uwielbiam Włochy.
Zresztą czytałam gdzieś, że jak zobaczysz Włochy, to możesz zapomnieć o innych krajach :-)
Coś w tym jest.
Masz rację Urbino podobne do Gubbio, tylko ciut większe.

Pozdrawiam serdecznie

Renata

monika jall pisze...

Warto sie wybrac i kiedys sie wybiore. Wyglada przyjemnie.

Unknown pisze...

Miałam prowadzić tutaj życie studenckie ale los "rzucił mnie" na inne wody.

Unknown pisze...

Witam na zaproszenie moich córek zwiedzilam piękne zakątki Włoch pozdrawiam serdecznie

Anonimowy pisze...

Uwielbiam, Erasmus w Urbino pozostaje najpiękniejszym wspomnieniem mojego życia. Cudowne miejsce, zachwycające! Tęsknię...

Kalejdoskop Renaty