czwartek, 22 listopada 2012

Tarta z ziemniakami i serem – pyszna i ekspresowa

Tarta na cieście francuskim z ziemniakami i serem, z dodatkiem rozmarynu, świeżo zmielonym czarnym pieprzem i solą morską. Lubię ją też przygotowywać z dodatkiem czerwonej cebuli.
Jak i wszystkie dania z warzywami, kojarzy mi się z wiosną i piękną pogodą.
Szybka, łatwa i pyszna. Jedna z moich ulubionych. 
Idealna na takie dni, kiedy gotowanie nie w głowie albo czasu brak a może i zmęczenie nas dopadło. Co tu dużo mówić. Tarta jest pyszna. Tak bardzo mi posmakowała, że zjadłam niemal pół blachy … Za moje obżarstwo będę się pewnego dnia smażyła w piekle. To już niemal pewne !
Można ją podawać z sałatą lub jeść, jako samodzielne danie.
Tarta z ziemniakami i serem

Składniki:

  • 250 g ciasta francuskiego
  • 300 g sera emmentalera
  • 4 ziemniaki
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • świeżo zmielony 
  • sól i pieprz
  • świeży rozmaryn
  • 1 żółtko

Przygotowanie

Wykładamy formę do tarty ciastem francuskim. Ziemniaki obieramy, myjemy i kroimy na cienkie talarki. Układamy na cieście francuskim w krąg.
Następnie doprawiamy solą i świeżo pieprzymy zmielonym pieprzem. Przykrywamy pokrojonym na plasterki serem i smarujemy olejem.
Zawijamy lekko brzegi ciasta francuskiego do środka. Ucieramy żółtko i smarujemy wierzch ciasta. Tutaj musisz wybrać, możesz posypać rozmarynem, cebulą albo boczkiem pokrojonym w kostkę. Ja tym razem miałam ochotę na cebulę. Rozgrzewamy piekarnik do 180°C i wkładamy tartę do nagrzanego piekarnika. Pieczemy około 35- 45 minut albo do momentu aż ser lekko zbrązowieje, a brzegi tarty się zarumienią.
Jeśli za szybko brązowieje, trzeba przykryć ją folią aluminiową. Ważne też, żeby ziemniaki były upieczone.
Smacznego!

Spodobał Ci się tekst? Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie: 

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę. 
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje. 
  • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu.
  • Śledź mnie na Instagramie @kalejdoskoprenaty
  • Otrzymuj ‚List z Włoch’ zapisując się na newsletter

Pozdrawiam 


Renata
Share:

Brak komentarzy

Kalejdoskop Renaty