poniedziałek, 12 lutego 2018

Risotto alla Carbonara

Risotto alla Carbonara chodziło za mną już od dawna. Czekałam tylko na odpowiedni moment i okazję by je przyszykować.
Prawie każdy z Was zjadł pyszne spaghetti alla Carbonara, ale na pewno mało z Was pokusiło się na risotto.
Risotto alla Carbonara łączy ze sobą z sukcesem dwa przepisy: risotta i Carbonary.
Różnica między tymi dwoma przepisami polega na użyciu ryżu zamiast makaronu.
Macie ochotę?
Zapraszam :-)

Risotto alla Carbonara

Składniki dla 2 osób:

  • 230 g ryżu do risotto (arborio albo carnaroli albo vialone nano)
  • 1/2 l bulionu domowego 
  • 100 g guanciale pokrojonego na cienkie plasterki(podgardle wieprzowe) 
  • 60 g sera Pecorino 
  • 2 żółtka 
  • 20 g masła 
  • 1 łyżka oliwy 
  • sól i pieprz do smaku

Przygotowanie:

Robimy bulion, przez cały czas przygotowania risotta trzymamy wywar na małym ogniu, żeby mieć gorący na podorędziu.
Odzielamy żółtka od białek. Doprawiamy żółtka pieprzem i mieszamy.
Risotto alla Carbonara
W głębokim rondlu rozgrzewamy łyżkę oliwy z oliwek. Wsypujemy ryż i bardzo dokładnie mieszamy.
Risotto alla Carbonara
Smażymy ryż przez kilka chwil, aż zbieleje, ale nie zaczyna się przypalać. Wlewamy nalewkę bulionu i smażymy przez około 1 - 2 minuty aż cały płyn wyparuje.
Risotto alla Carbonara
Teraz zaczynamy dolewać gorący wywar z bulionu, po łyżce wazowej na raz, przed każdym dolaniem czekając, aż wywar zostanie wchłonięty przez ryż.
Mieszamy, gotując na wolnym ogniu do momentu gdy ryż wchłonie płyn, wtedy dolewamy kolejną porcję, potem następną, wchłonęło ? No to jeszcze jedną. 
W ten sposób rozklejamy ryż. I tak do dopóki ryż nie stanie się prawie miękki.
Podczas dodawania płynów, powinniśmy cały czas mieszać i gotować ryż na małym ogniu. Potrwa to od 25 nawet do 30 minut.
Doprawiamy do smaku solą - mało, bo Pecorino też jest słone. 
W międzyczasie, smażymy plastry guanciale na pateleni bez użycia oliwy.
Risotto alla Carbonara
Kiedy ryż będzie ugotowany, ale wciąż al dente, zaś konsystencja risotta kremowa, przestajemy dolewać wywar.  Kiedy ryż jest al dente zdejmujemy z ognia dodajemy masło i ser Pecorino. Dokładnie mieszamy.
Risotto alla Carbonara
Następnie dodajemy żółtka i mieszamy.
Risotto alla Carbonara

Risotto alla Carbonara
Na samym końcu dodajemy guanciale. Risotto alla Carbonara Risotto serwujemy niezwłocznie po przygotowaniu.
Smacznego!

Spodobał Ci się tekst? Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie: 

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę. 
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje. 
  • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu.
  • Śledź mnie na Instagramie @kalejdoskoprenaty
  • Otrzymuj ‚List z Włoch’ zapisując się na newsletter

Pozdrawiam 


Renata
Share:

4 komentarze

gin pisze...

Ja mam ochotę, i to ogromną! :)

Maria Katarzyna Kołodziejczyk pisze...

Wygląda absolutnie apetycznie:)

Anonimowy pisze...

Wspaniałe , tylko podgardle działa na mnie żle i pozwolę sobie dodać boczek. Marta

Anonimowy pisze...

Super wygląda

Kalejdoskop Renaty