poniedziałek, 22 stycznia 2018

Najsłynniejsza dziurka od klucza w Rzymie

Nie wiem, czy kiedykolwiek miałeś ochotę podglądać przez dziurkę od klucza?
W Rzymie jest idealna okazja, by zajrzeć przez niezwykłą dziurkę i cieszyć się wspaniałym widokiem.
Najpierw musisz znaleźć bramę, za którą znajduje się pałac. Ale nie o ten pałac mi chodzi, ale o bramę.
Zapytasz, co może być niezwykłego w bramie ?
Otóż w tej konkretnej bramie jest niezwykła dziurka od klucza.
Dziurka od klucza Rycerzy Maltańskich jest jednym z bardziej intrygujących widoków wiecznego miasta.

Jak znaleźć dziurkę od klucza w Rzymie?
Od małego uczą nas, by nie podglądać, że to nieładnie. W tym przypadku warto zajrzeć, bowiem widok nas zrekompensuje. 
Niecodziennie zdarza nam się, mieć taki widok na Watykan! 
To, co możesz zobaczyć przejdzie Twoje najśmielsze oczekiwania — urzekający widok kopuły Bazyliki Świętego Piotra, otoczony przez wypielęgnowane drzewa w ogrodzie tuż za drzwiami.
Jedyny w swoim rodzaju widok przez dziurkę od klucza.
Tajemnicza brama znajduje się na Wzgórzu Awentyn, na uroczym Placu Kawalerów Maltańskich (Piazza Cavalieri di Malta) zaprojektowanym przez słynnego architekta Giovanniego Battistę Piranesiego w 1765 roku. Pięknie zdobione drewniane drzwi blokują wejście do Zakonu Rycerzy Maltańskich. 
Planując odwiedzić to miejsce, pewnie każdy się zastanawia, czy go nie przegapi ? 
Wydaje się to proste do przeoczenia, ale tak nie jest. 
Miejsce nie jest wolne od tłumów turystów, którzy przybyli w to miejsce, aby również cieszyć się z tego wyjątkowego widoku.
Kolejka do słynnej "dziurki od klucza" w Rzymie na wzgórzu Awentyn
Nie jest jasne, czy dziurka od klucza została celowo umiejscowiona w ten sposób, pozycja i przycięte żywopłoty zdają się sugerować, że ten urzekający widok został zaplanowany. Na koniec jeszcze coś, o czym możesz nie wiedzieć, gdy zaglądasz przez dziurkę: patrzysz na trzy kraje — stoisz na niezależnym terytorium Zakonu Rycerzy Maltańskich, patrzysz na ogród (Maltę) przez Rzym (Włochy) i widzisz Kopułę św. Piotra, która znajduje się w Watykanie. Adres dziurki od klucza to Piazza dei Cavalieri di Malta 3.

JAK ZNALEŹĆ DZIURKĘ OD KLUCZA W RZYMIE ?

Najbliższa stacja metra to Circo Massimo. Po wyjściu z metra należy kierować się wzdłuż Via del Circo Massimo do Piazzale Ugo La Malfa. Dalej skręcamy w Via di Valle Murcia, która przechodzi w Via di Santa Sabina. Po drodze będziemy mijać kościół Santa Sabina i bazylikę di Santi Bonifacio e Alessio.
Polecam również: 
10 filmów do obejrzenia przed wizytą w Rzymie
10 zabytków w Rzymie, których nie można pominąć
Gianicolo czyli 180 stopni widoku na wieczne miasto
Jak zwiedzać Rzym ? Wywiad z przewodniczką licencjonowaną
Malownicze Campo de' Fiori
Najpiękniejsze widoki z góry na Rzym
Noclegi w Rzymie
Quartiere Coppedè - bajkowa dzielnica w Rzymie
Rzym na talerzu czyli czego nie można przegapić kulinarnie w Rzymie
Rzymski wykrywacz kłamstw - z wizytą w Bocca della Verità
Termy Karakalli
Calcata - magiczna dusza włoskich artystów
Ostia Antica - starożytny rzymski port
Zamek w Santa Severa


Spodobał Ci się tekst? Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:
  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę. 
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje. 
  • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu.
Pozdrawiam

Renata
Share:

13 komentarzy

eli pisze...

Kolejny punkt motywujący, żeby tam wrócić.Dziękuję.

Unknown pisze...

Rzeczywiście piękny widok! Nigdy nie byłam we Włoszech, chciałabym kiedyś pojechać i mam nadzieję, że uda mi się wtedy zobaczyć pałac przez dziurkę od klucza :)

czerwona filiżanka pisze...

Ale ciekawe, widok piękny i tu prawda warto podejrzeć taki widok

Lillemar pisze...

Rewelacja. Aż trudno mi uwierzyć, że nie znam tego miejsca.

OdnowionaJa pisze...

Zjawiskowe zdjęcia. Nieziemski widok. Można się rozmarzyć. Dziękuję za piękny post. <3

Kalejdoskop Renaty pisze...

Koniecznie!

Pozdrawiam serdecznie

Renata

Kalejdoskop Renaty pisze...

Życzę wycieczki do Włoch ;-)

Pozdrawiam serdecznie

Renata

Kalejdoskop Renaty pisze...

Tak, to prawda 😉

Pozdrawiam serdecznie

Renata

Kalejdoskop Renaty pisze...

Teraz znasz i musisz to zobaczyć na własne oczy 😉

Pozdrawiam serdecznie

Renata

Kalejdoskop Renaty pisze...

A ja dziękuję za serdeczne słowa 😉

Pozdrawiam serdecznie

Renata

Anonimowy pisze...

A ja właśnie jestem w Rzymie... :) Dzisiaj zaciągnęłam męża na Aventyn nie do końca mówiąc mu po co co tam ciągnę ;) jego mina i okrzyk gdy zajrzał przez dziurkę od klucza... bezcenne :))) widok tym bardziej niesamowity dla kogoś kto się tego w ogóle nie spodziewał

Kalejdoskop Renaty pisze...

Mogę tylko sobie wyobrazić zdziwienie :-)

Pozdrawiam serdecznie

Renata

Anonimowy pisze...

Byłam i widziałam. Wiele lat temu, gdy nie było tłumów. Widowiskowe, zapierajace dech i takie oryginalne! Koniecznie trzeba znaleźć, gdy juz sie jest w wuecznym miescie.

Kalejdoskop Renaty