wtorek, 19 września 2017

Włoskie filmy na jesienno - zimowe wieczory. Część 1

Nie wiem, jak u Was za oknem moi drodzy, ale u mnie zrobiło się, szaro i ponuro. Niby Włochy, ale pogoda nie włoska. Wczesna jesień zawitała i do mnie.
Nadchodzą długie wieczory i niestety coraz to krótsze dni.
Dlatego pomyślałam sobie, że zaproponuje Wam, kilka moich ulubionych włoskich filmów, które na pewno poprawią Wam nastrój. Przedstawiam Wam moje sprawdzone pozycje, do których raz na jakiś czas lubię wrócić.
Ranking wybranych przeze mnie filmów, jest ułożony przypadkowo, i miejsce pierwsze nie oznacza mojego faworyta. Może wybierzecie coś dla siebie z mojej magicznej listy? 



1.Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie
(wł. Perfetti sconosciuti)
Gdy ponad rok temu ten film wchodził do włoskich kin, wiedziałam, że muszę go zobaczyć. Jak dla mnie scenariusz jest po prostu fenomenalny, niczym pomarańcze w czekoladzie.
Film opowiada hisorię siedmioro przyjaciół, którzy spotykają się na kolacji.
Dla urozmaicenia wieczoru postanawiają w ramach zabawy upublicznić wszystkie swoje e-maile, rozmowy i wzajemnie skrywane tajemnice.
Tutaj można obejrzeć film 

2. Nie boję się
(wł. Io non ho paura)
Rok 1978.
Najcieplejsze lato stulecia we Włoszech.
Dziewięcioletni Michele mieszka w małej sycylijskiej wiosce z rodzicami i młodszą siostrą.
Pewnego dnia, przez zwykły przypadek trafia na chłopca w podobnym do siebie wieku, Filippo, który jest więziony w piwnicy opuszczonego domu.
Odkrywa, że dorośli mieszkańcy tej małej osady (w tym także jego rodzice) biorą udział w porwaniu chłopca.
Sceneria filmu jest przepiękna. Dobre kino sensacyjne, trzyma napięcie.Warto obejrzeć.
Polecam gorąco film, książkę jeszcze goręcej. Uwielbiam fimy tego reżysera, jak i książki Niccolò Ammaniti.


3.Pod dobrą gwiazdą
(wł. Saturno Contro)
Historia grupy przyjaciół, którzy przekroczyli młodość w latach osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych, w tym momencie dochodzą do czterdziestki.
Filmu ukazuje osoby, które muszą sobie radzić ze swoimi uczuciami i życiem. Pokazuje separację, zarówno w przyjaźni, jak i miłości, oraz niemożność akceptacji tych uczuć. Uczucia zmuszają bohaterów do konfrontacji ze swoimi emocjami.
Jeden z najlepszych,najbardziej wzruszających filmów jakie w życiu widziałam.
Reżyser w niesamowity sposób ukazuję nam siłę miłości, ale przede wszystkim przyjaźni. Niezwykle poruszająca, wzruszająca, łapiąca ze serce opowieść o ludziach.

4.Amatemi
"Amatemi" to elegancki film o 35-letniej kobiecie imieniem Nina (Ferrari).
Nina zostaje zostawiona przez męża po 15 latach małżeństwa. Po okresie samotności i rozpaczy, w dniu jej urodzin znajduje siłę do zareagowania. Wyrzuca wszystka co jej przypomina mąża, idzie do fryzjera, kosmetyczki i wypełnia szafę sexy ubraniami.
Nina zaczyna życie, poddając się jej stłumionym pokusom miłosnym. Spotkanie z obcym mężczyzną doprowadzi ją do okrycia jej seksualności.
 
Nina staje się po prostu hedonistą.
Narracja jest solidna.
Uwielbiam piosenkę z tego filmu 




5.Bianco e Nero
Historia małżeństwa Eleny (Ambra Angiolini) i Carlo (Fabio Volo).
Elena pracuje w organizacji zajmującej się Afryką i próbuje radzić sobie z epizodami rasistowskimi.
Jej mąż, który zajmuje się elektroniką, jest zupełnie zaniepokojony światem żony.
Zmuszeni do udziału w konferencji, podnoszącej świadomość problemów kontynentu afrykańskiego, poznają piękną żonę kolegi Eleny - Nadine (Aïssa Maïga).
Między Carlo i Nadine powstaje uczucie, które staje się przytłaczające. Film ukazuje trudności związane z relacjami pozamałżeńskimi wśród ludzi różnego pochodzenia etnicznego.




6.Niedojrzali
(wł.Immaturi)
Film opowiada o grupce osób, którzy, w czasach szkolnych Giorgio (Raoul Bova), Lorenzo (Ricky Memphis), Piero (Luca Bizzarri), Luisa (Barbora Bobuľová), Virgilio (Paolo Kessisoglu) i Francesca (Ambra Angiolini) byli najlepszymi przyjaciółmi. Mija dwadzieścia lat.  Pewnego dnia, bohaterowie filmu otrzymują wiadomość z Ministerstwa Oświaty. Okazuje się, że z powodu błędów formalnych muszą ponownie podejść do matury. Bohaterowie przeżywają szok, lecz potem z radością uświadamiają sobie, że znów spotkają starych znajomych.  
Film pod warstwą żartów ukazuje niedojrzałość głównych bohaterów.
Tutaj można obejrzeć film 



7.Noc przed egzaminami 
(wł. La notte prima degli esami)
Rzym lat osiemdziesiątych. Grupa uczniów liceum,  przygotowuje się do matury. 
Film ukazuje "ostatnie dni"przed maturą. Bestroskie dni, za nim ostatecznie bohaterowie wejdą w dorosłe życie.








8. Zapnijcie pasy
(wł. Allaciate cinture)
Moim zdaniem ten film jest po prostu genialny. Dawno nie widziałam tak wzruszającego filmu, gdzie łzy mieszają się z uśmiechem.
Wydaje się, że Elena (Katarzyna Smutniak) i  Antonio (Francesco Arca)nie mogą być bardziej różni. Ona jest wrażliwą młodą kobietą, on homofobem i prostakiem. 
A jednak coś ich do siebie przyciąga. 
Od pierwszej wymiany spojrzeń wiemy, że ta dwójka jest sobie przeznaczona.
Film chwyta za serce, ale nie brakuje w nim akcentów humorystycznych. 
Warty obejrzenia! Film otrzymał aż 11 nominacji do prestiżowych nagród David di Donatello. 
Tutaj można obejrzeć film 



9.Ostatni pocałunek
(wł. L'ultimo bacio)
Carlo jest młodym mężczyzną, który pracuje w agencji reklamowej i mieszka ze swoją dziewczyną Giulią od trzech lat. Kiedy Giulia zachodzi w ciążę, Carlo wpada w kryzys, ponieważ nie jest gotowy osiągnąć dorosłość. 
Zaczyna spotykać się z oszałamiającą osiemnastoletnią Francescą.
Film jest rewelacyjny. Napisał scenariusz i wyreżyserował film Gabrielle Muccino. Twórca odnoszących sukcesy na całym świecie „W pogoni za szczęściem” oraz „Siedmiu dusz”. Towłaśnie od tego filmu zaczęła sie sława
Gabrielle Muccino.



10.Namiętność
(wł. Non ti muovere)
Czekając na operację mózgu swojej córki Angeli, ofiary wypadku motocyklowego, Timoteo (Sergio Castellitto) przypomina sobie namiętność do Italii (Penélope Cruz), prostej kobiety ze slumsów.
Namiętność to poruszający film o niszczącej namietności, która przeradza się w wielką miłość. W głównej roli Penelope Cruz. Reżyseruje Sergio Castellitto, który także gra główną rolę w filmie. 
Film został oparty na bestsellerowej powieści Margaret Mazzantini - żony Sergio Castellitto.
Polecam gorąco film, książkę jeszcze goręcej. Uwielbiam książki Margaret Mazzantini.
Tutaj można obejrzeć film 
11. Okna
(wł. La finestra di fronte)
Film ukazuje życie młodej kobiety Giovanny.  
Giovanna ma kochającego męża, dwoje dzieci i dobrą pracę. Kiedy jej pomocny mąż zabiera do domu zmieszanego starszego Pana, Giovanna dostaje do rozwiązania tajemnicę oraz możliwość spojrzenia na swoje życie przez pryzmat kogoś innego ...
Niezwykle ciekawa ściężka dźwiękowa i typowo włoski klimat Rzymu.
Tutaj można obejrzeć film 





12.Kilka słów o miłości
(wł.Manuale d'Amore)
Komedia romantyczna,  podzielona na rozdziały, które w przyjemny sposób ilustrują fazy związku: zakochanie, kryzys, zdrada i porzucenie.

13. Tama
(wł.Vajont)
9 października 1963 roku o godzinie 10:39, 260 milionów metrów kwadratowych kamienia stoczyło się z góry Monte Toc do sztucznego jeziora, powstałego w wyniku zamknięcia koryta rzecznego największą tamą świata - Vajont. Film opowiada tragedię tamy Vajont. Ukazuje zaniedbania i oczywiste błędy człowieka, które przyczyniły się do śmierci ponad 2 tysięcy osób.












Miłego oglądania!

Spodobało się ? Podaj dalej!


Zapraszam do dołączenia mojej grupy facebookowej - Włochy po mojemu ;-)

 
Zapraszam do polubienia mnie na Facebooku lub google+, dziękuję za odwiedziny :-) 



Share:

15 komentarzy

Unknown pisze...

idealnie! Tu jest paskudnie deszczowo, a ja za Włochami tęsknię. Może coś dzisiaj obejrzę.

Olga pisze...

Żadnego z tych filmów nie znam - mam co nadrabiać!

makehappylife.pl pisze...

Żadnego nie widziałam :) Mam co nadrabiać ;)

aliwie pisze...

a ja nie widzę gdzie można obejrzeć film, u mnie to nie działa

Kalejdoskop Renaty pisze...

Gdy pisałam wpis, działał. Przez przypadek znalazłam ten link.
Moim celem była lista filmów, które warto zobaczyć. Gdzie obejrzeć trzeba sobie samemu poszukać :-)

Pozdrawiam serdecznie

Renata

Magda M blog pisze...

Nie widziałam żadnego z nich! Może dlatego, że jakoś do tej pory włoskie kino mnie nie przekonało. Chyba czas to zmienić ;)

Twórcze pasje Danki pisze...

Nie jestem fanem kina, prawie wcale nie oglądam ale Ostatni pocałunek mnie zainteresował.

SzydełkoweCUDAsie pisze...

Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie - widziałam i jestem zachwycona :) Z chęcią obejrzę kilka innych z Twojej listy :)

EM pisze...

Ciekawe propozycje, zapewne zerknę na nie jeden film!

przyjemnezpozytecznym.pl pisze...

Kocham Włochy, ale ich kino do mnie nie przemawia. Za to ich muzyka, kuchnia włoska i słońce uwielbiam 😉

Beata Andres pisze...

Super artykuł, bardzo dziękuję za tyle propozycji. Tego właśnie szukałam. Pozdrawiam cieplutko.

Anonimowy pisze...

Jak dla mnie to "Zapnijcie pasy" jest ge-nial-ny...po prostu
Chyba najlepsza rola Kasi Smutniak

Kalejdoskop Renaty pisze...

Mój ulubiony z Kasią Smutniak!

Pozdrawiam serdecznie

Renata

Kinomaniak pisze...

Bardzo przyjemne filmy, w sam raz na odstresowanie w weekendowy wieczór. Polecam każdemu kto ma ochotę na lekkie kino.

Black Adam pisze...

Super propozycje filmowe, dziękuje za nie i pozdrawiam serdecznie :)

Kalejdoskop Renaty