piątek, 1 września 2017

Andare per bacari a Venezia — co to znaczy ?

Jeśli chcesz zrobić coś innego w Wenecji, jeśli chcesz poczuć się przez moment jej mieszkańcem, spróbuj bacaro-tour.


Andare per bacari w Wenecji oznacza spacer po typowych weneckich lokalach — bacari, degustując ciccheti i popijając ombra. 

Bacari to forma starożytnych karczm, w tym momencie bary, których termin pochodzi z dialektyki weneckiej, gdzie „far bàcara” oznacza świętowanie. 
Cicchetti to forma weneckich i niedrogich przekąsek serwowanych przez cały dzień w bacari. Cicchetti są w miarę tanie. Ich cena waha się od 1 do 3 euro. 

Cicchetti to małe przekąski. Zazwyczaj są to kawałki chleba lub polenty, na których na wierzchu znajdują się wędliny lub ryby. Do cichetti włączają się również pulpety i rybki podawane na ciepło np. sarynki lub anchois. 
Są swego rodzaju odpowiedzią Wenecji na hiszpańskie tapas. Niektóre bary w Wenecji wywiesiły nawet kartki, na których tłumaczą cichetti hiszpańskim słowem tapas, ale moim zdaniem jest to trochę średnio trafione.

Cicchetti można spróbować jako przekąskę przed kolacją lub jako cały posiłek, zamawiając kilka talerzy. Jest to najtańszy sposób na posiłek w Wenecji, na pewno lepszy i w bardziej lokalnej atmosferze! 

Natomiast ombra (wł. cień) to kieliszek niedrogiego domowego wina. Słowo wywodzi się z dawnych czasów, kiedy to kupcy handlowali winem w cieniu bazyliki św. Marka, co zapewniało im naturalne ochłodzenie. 

Ja lubię pomysł andare per bacari, czyli odwiedzenie kilku barów w ciągu wieczoru. 
 Andare per bacari o zachodzie słońca to chyba najlepszy sposób na zasmakowanie życia w mieście. To właśnie wieczorem jednodniowi turyści wyjeżdżają z miasta. To wtedy Wenecja pokazuje swoją najbardziej autentyczną i popularną stronę, tę, w której miejscowe bacari przepełnione są przez jej mieszkańców.

Il Paradiso Perduto
Fondamenta Misericordia 2540,
30100 CannaregioVenezia VE

Il Santo Bevitore
Cannaregio 2393/A
30121 Venezia VE

Osteria Vecia Carbonera
Canneregio 2329
30100 Venezia VE

Birreria Zanon  
Fondamenta dei Ormesini 2735
30121 Venezia VE


Kilka zdjęć z moich wypadów do Wenecji na Bacari :-)

Dzielę się z Tobą moimi weneckimi ciekawostkami mając nadzieję, że cię zainspirują do samodzielnego poznawania jednego z najpiękniejszych miast na świecie. Dlatego zachęcam, abyś dołączył także do grupy Wenecja po mojemu - informacje, ciekawostki, porady... jedyna taka grupa w Polsce. Tylko dzięki temu nie przeoczysz niczego, co się pojawiło na blogu, ale przede wszystkim, otrzymasz mnóstwo dodatkowych informacji.

Mam nadzieję, że poczekacie na ciąg dalszy moich opowieści o Wenecji. Już teraz możecie przeczytać:

Weneckie ciekawostki. Koty i Wenecja


Spodobał Ci się tekst? Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie: 

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę. 
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje. 
  • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu.
  • Śledź mnie na Instagramie @kalejdoskoprenaty
  • Otrzymuj ‚List z Włoch’ zapisując się na newsletter

Pozdrawiam 


Renata

Share:

3 komentarze

Agnieszka Zielińska pisze...

Zazdroszczę. Byłam w Wenecji dawno temu i pamiętam tylko, że na nic nie było mnie stać...

Unknown pisze...

Wybieramy się z mężem na rocznicę ślubu w czerwcu do Wenecji/ nie zdradzę którą/ i bardzo, bardzo dziękuję za te wszystkie informacje na temat tego miejsca, będą niezwykle przydatne. Muszę przyznać że byliśmy już parę razy w Wenecji ale jak słaba była nasza wiedza, aż mi wstyd. Wykorzystamy wiele z tego co Pani pisze, dzięki wielkie 😘

Unknown pisze...

Świetne wpisy!w czwartek będziemy w Wenecji i będziemy korzystać z Twoich porad. Dziękujemy :)

Kalejdoskop Renaty