wtorek, 8 sierpnia 2017

Włoski sos pomidorowy do słoików na zimę

Pomidory można zaserwować na wiele sposobów. 
Dziś mój przepis na klasyczny, włoski sos pomidorowy do makaronu. Wystarczy ugotować makaron i dodać tak przygotowany sos. 
Pewnie większość z Was nie raz robiła go na obiad. Ale czy był on naprawdę włoski? Kremowy i jednocześnie soczyście pomidorowy z bardzo subtelną nutką ziół. 
Zimą będzie miło zjeść przetwory, przypominając sobie letnie dni, a poza tym to też szybki sposób na obiad, kiedy nie mamy czasu.
Zapraszam :-)
Jak przyszykować włoski sos?

Składniki:

  • 2 kg dojrzałych pomidorów
  • oliwa 
  • 4 ząbki czosnku 
  • kilka gałązek świeżego cząbru 
  • sól i pieprz do smaku 
  • 2 łyżeczki cukru
Z podanej porcji uzyskałam 2 słoiki o pojemności 0,5 l

Przygotowanie:

Najważniejsze, żeby pomidory były dojrzałe.
Myjemy dokładnie pomidory.
Wkładamy do miski. Na czubku każdego z nich nacinamy nożem krzyżyk.
Zalewamy wrzątkiem, zostawiamy na 2 min i odcedzamy.

Jak przyszykować włoski sos?

Następnie zalewamy parę minut zimną wodą, w ten sposób skóra odejdzie prawie sama.
Usuwamy skórę z pomidorów, usuwamy nasiona, kroimy w kostkę (dzięki sparzeniu nie sprawi nam to trudności).
Do rondla wlewamy oliwę, dodajemy rozgniecione ząbki czosnku. Trzeba uważać, aby smażony czosnek nie był smażony długo i na zbyt silnym ogniu. 
Jak przyszykować włoski sos do słoików? J
Gdy czosnek się zeszkli, dodajemy pomidory. Doprawiamy solą i pieprzem. 
Jak przyszykować włoski sos do słoików? J
Gotujemy około 30 minut. Pod koniec gotowania dodajemy cząber. 
Jak przyszykować włoski sos do słoików? J
Następnie cukier, w ten sposób zostanie usunięta gorycz. Ale cukier dodajemy tylko wtedy, gdy nasze pomidory nie były zbytnio dojrzałe. 
Kiedy sos jest gotowy, przekładamy do słoiczków i zakręcamy. Pasteryzujemy, jeśli chcemy przechowywać dłużej i mieć pewność, że sos się nie zepsuje.

Spodobał Ci się tekst? Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie: 

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę. 
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje. 
  • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu.
  • Śledź mnie na Instagramie @kalejdoskoprenaty
  • Otrzymuj ‚List z Włoch’ zapisując się na newsletter

Pozdrawiam 


Renata


Share:

7 komentarzy

pożeramstrony pisze...

O widzisz! A właśnie dostałam od mojej cioci skrzyneczkę pachnących, ekologicznych pomidorków:D

dobraporadnia pisze...

Zastanawiam się czym w tym przypadku zastąpić cukier, ale chyba może być ksylitol?

Pichceniomania pisze...

No i pysznie! Też lubię mieć takie zapasy na zimę :)

Unknown pisze...

Uwielbiam! Świetny pomysł z tym słoikowaniem :)

Unknown pisze...

O dzieki serdeczne.znalazłam co chciałam.teraz biorę się do roboty!lubię łatwe przepisy,siach prach i gotowe :-)

Akslugor pisze...

W ten sam sposób robię sos pomidorowy do makaronów. Mniej zagęszczony używam do zapiekanej cukinii po prowansalsku którą uwielbiam.
Serdecznie pozdrawiam 🙂

Anonimowy pisze...

Super, napewno zrobię 😋 pozdrawiam 🙂

Kalejdoskop Renaty