poniedziałek, 6 lutego 2017

Zapiekanka ziemniaczana z porem i boczkiem

Dzisiaj mam dla Was niezwykłą zapiekankę ziemniaczaną. 
O jej niezwykłości decydują dodatki: por, bekon i ser Asiago, które nadają zapiekance charakteru i wyjątkowego smaku. 
Robi się ją dość szybko, a zapach w trakcie jej pieczenia i podczas podawania do stołu jest niesamowity. Zapiekanka ziemniaczana z porami i boczkiem to typowe danie Tyrolu. 
Zapraszam :-)

Składniki na formę o średincy 18 cm:

  • 900 gr ziemniaków 
  • 300 gramów Asiago*  
  • 2 duże pory 
  • 150 g bekonu** 
  • masło 
  • sól i pieprz do smaku
* Ser Asiago to owocowy, lekko ostry ser. Po okresie dojrzewania przez 2 lata nabiera intensywnego, specyficznego zapachu kwasu mlekowego.
**Zamiast bekonu możemy użyć boczek lub włoską wędlinę Speck lub szynkę szwarcwaldzką.

Przygotowanie:

Por dokładnie myjemy i kroimy w pół plastry. Smażymy z odrobiną masła na patelni. Doprawiamy solą i pieprzem.
Gotujemy w skorkach ziemniaki 10 minut we wrzącej i osolonej wodzie, powinny być jeszcze twarde w środku. Kroimy ziemniaki w plastry w grubości 1/2 cm.
Wykładamy papierem do pieczenia formę o średnicy 18 cm. Układamy na dnie warstwę ziemniaków, 
następnie por, 
Zapiekanka ziemniaczana z porem i boczkiem — poznaj najlepszy przepis.
plastry cienko pokrojonego boczku;
Zapiekanka ziemniaczana z porem i boczkiem — poznaj najlepszy przepis.
i plastry sera Asiago.
To najlepsza zapiekanka ziemniaczana z boczkiem jaką można zrobić.
Powtarzamy do skończenia składników (mi starczyło na dwa razy). Na wierzchu układamy jeszcze ser i trochę masła. 
To najlepsza zapiekanka ziemniaczana z boczkiem jaką można zrobić.
Wstawiamy do rozgrzanego do 180 C piekarnika. Pieczemy 40minut.

Spodobał Ci się tekst? Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:
  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę. 
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje. 
  • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu. 
  • Śledź mnie na Instagramie @kalejdoskoprenaty!
  • Otrzymuj ‚List z Włoch’ zapisując się na newsletter.

Pozdrawiam

Renata

 
Share:

5 komentarzy

Lena pisze...

Pyszny obiad!aż slinka cieknie!:)

Dorota pisze...

Wygląda bosko :)

Anonimowy pisze...

To musi być pyszne 😋 😋 😋

Anonimowy pisze...

Czy na południu Włoch znajdę te ser?

Kalejdoskop Renaty pisze...

Mieszkam na północy, nie wiem.

Kalejdoskop Renaty