poniedziałek, 12 września 2016

Festiwal Filmowy w Wenecji 2016

W minioną sobotę zakończyła się 73. edycja festiwalu filmowego w Wenecji, jedno z najbardziej prestiżowych wydarzeń w świeci kina.

Czuję się ogromnie zadowolona, że i w tym roku udało mi się wziąć udział. Mogłam po raz kolejny być częścią tego niebywałego wydarzenia.
Jestem przekonana, że bez względu na to jakim jesteś pasjonatem kina, uczestnictwo w festiwalu to niesamowita przygoda.
Magia, czar i wyjątkowa atmosfera sprawiają, że idąc na festiwal filmowy w Wenecji czujesz się częścią tego świata przez moment. To jeden z najbardziej jego magicznych aspektów.
Nie zrozumiesz tego, dopóki sam -a nie weźmiesz w nim udział.
Mój mąż często mnie pyta:"Dlaczego tak Ci się podoba?" Zawsze mu odpowiadam "Nie wiem, nie potrafię Ci tego wytłumaczyć. "
W sobotę sam się przekonał "Masz rację jest w tym jakaś magia".


W tym roku udało mi się zakupić bilety na dwie premiery.
Jednym z filmów był "The Bad Batch" z udziałem Suki Waterhouse reżyserii Ana Lily Amirpour.
"The Bad Batch" to miłosna historia rozgrywająca się w przyszłości na pustkowiu Teksasu, gdzie zamieszkuje społeczność kanibali.

Film został nagrodzony nagrodą specjalną Jury. 
Jeśli lubicie filmy Quentina Tarantino, to film przypadnie Wam na pewno do gustu.

Drugi film, który widziałam to "The Magnificent Seven".
Cho
ć nie jestem fanką westernu, film zrobił na mnie ogromne wrażenie, zresztą chyba też na publiczności. Owacji na stojąco nie było końca.
Magi dodało uczestnictwo w premierze reżysera Antoine Fuqua i dwóch głównych aktorów: Denzela Washingtona i Chrisa Pratta.


Zwieńczeniem festiwalu filmowego w Wenecji jest wręczenie Złotego Lwa, najważniejszej nagrody przyznawanej na festiwalu.
Tegoroczne jury, w którego skład weszli Sam Mendes- przewodniczący, Laurie Anderson, Gemma Arterton, Giancarlo De Cataldo, Nina Hoss, Chiara Mastroianni, Joshua Oppenheimer, Lorenzo Vigas i Zhao Wei wybrało laureatów tegorocznej edycji .

Oto pełna lista laureatów nagród regulaminowych 73. MFF w Wenecji

KONKURS GŁÓWNY
Złoty Lew: Lav Diaz - "The Woman Who Left" 
Srebrny Lew - Wielka Nagroda Jury: Tom Ford - "Nocturnal Animals" 
Srebrny Lew - najlepsza reżyseria: ex aequo Amat Escalante - "La Region Salvaje" 
Andriej Konczałowski - "Paradise" 

Puchar Volpiego - najlepsza aktorka: Emma Stone - "La La Land" 
Puchar Volpiego - najlepszy aktor: Oscar Martinez - "El Ciudadano Ilustre" 
Najlepszy scenariusz: Noah Oppenheim - "Jackie" 
Nagroda Specjalna Jury: "The Bad Batch" - Ana Lily Amirpour 
Nagroda im. Marcello Mastroianniego dla najlepszego młodego aktora lub aktorki: Paula Beer - "Frantz" 

SEKCJA HORYZONTY 
Najlepszy film: "Liberami" - Federica Di Giacomo 
Najlepsza reżyseria: Fien Troch - "Home" Nagroda specjalna: Reha Erdem - "Koca Dünya" Najlepsza aktorka: Ruth Díaz - "Tarde para la ira" 
Najlepszy aktor: Nuno Lopes - "São Jorge" 
Najlepszy scenariusz: Bing Wang - "Ku Qian" 
Najlepszy film krótkometrażowy: "La voz perdida" - Marcelo Martinessi 

LEW JUTRA 
Nagroda im. Luigiego de Laurentiisa dla najlepszego filmu debiutanta 
Ala Eddine Slim - "Akher Wahed Fina" 

Sekcja Wenecja Klasyka 
Nagroda za odrestaurowany film: "L'uomo dei cinque palloni" 
Najlepszy dokument o kinie: Claire Simon - "Le concours"

Doceniono także polską kinematografię, a dokładnie Jerzego Skolimowskiego. Reżyser otrzymał Złotego Lwa za całokształt twórczości.

Zapraszam na zdjęcia zrobione przeze mnie na tegorocznym festiwalu ;-)
 Reżyser Ana Lily Amirpour
Chris Pratt podpisuje autografy

Kim Rossi Stuart - premiera filmu Tommaso

Cristiana Capotondi Ilaria Spada - premiera Tommaso

Denzel Washington podpisuje autografy
Denzel Washington
 Denzel Washington, Antoine Fuqua i Chris Pratt

Spodobało się ? Podaj dalej!

Zapraszam do polubienia mnie na Facebooku lub google+, dziękuję za odwiedziny :-)
Share:

1 komentarz

Krakers pisze...

Super zdjęcia i szczerze wierzę, że to magia i niesamowite przeżycie!!!!!

Kalejdoskop Renaty