3 sierpnia 2016

Sałatka z mieszanego ryżu, melona i krewetek

Dziś chciałabym Wam polecić sałatkę z mieszanego ryżu, melona i krewetek - zdrowa, pożywna, kolorowa i bardzo smaczna.
Zachwyca swoją delikatnością i smakiem.
Inspiracją przepisu była kolacja ze znajomymi w sobotę.
Tak mi zasmakowała, że musiałam ją ponownie zrobić.
Zapraszam ;-)


Składniki na 12 osób:
  • 300 g ryżu
  • 300 g ryżu dzikiego lub czarnego
  • 1 melon
  • 2 duże żółte papryki
  • 200 g ugotowanych krewetek
  • rukola do smaku
  • sól do smaku
  • oliwa
Przygotowanie:

Płuczemy osobno dwa ryże, zalewamy zimną wodą i gotujemy też osobno, lekko solimy.
Dziki ryż potrzebuje dużo więcej gotowania niż zwykły ryż, ponad 40 minut.
Melona i paprykę kroimy w kostkę.
Ugotowany i ostudzony ryż mieszamy z melonem i papryką.
Dodajemy ugotowane krewetki i posiekaną na drobno rukolę. Mieszamy.
Doprawiamy solą i oliwą.
Nie przesadzamy z oliwą, lekko skrapiamy.
Sałatka jest najlepsza po kilku godzinach od przyrządzenia - wtedy smaki idealnie się łączą.
Najlepiej odstawić sałatkę na kilka godzin w chłodne miejsce - do połączenia się składników.
Czynności do wykonania jest pozornie mało, całość - nie licząc gotowania ryżu - zajęła mi 10 minut.

Smacznego!

Spodobało się ? Podaj dalej!

Zapraszam do polubienia mnie na Facebooku lub google+, dziękuję za odwiedziny :-)  

 

1 komentarz:

  1. Wygada cudownie kolorowo :) Myśle ze wlasnie znalazłam pomysł na dzisiejszy obiad!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.
Cieszę się, że tu jesteś :-)
Jeszcze bardziej się ucieszę, jeśli zostawiasz ślad po sobie.