16 listopada 2015

Ogłoszenie konkursu "Dlaczego warto uczyć się języków obcych?"

Witam serdecznie;-)
Dziś chciałabym ogłosić zwycięzców mojego ostatniego konkursu.
Parę tygodni temu prosiłam Was o komentarze na pytanie "Dlaczego warto uczyć się języków obcych?" 


Nawet sporo komentarzy pojawiło się pod danym postem . Nie łatwo było wybrać.
Jednak zwycięzcami są : Anna Chrobrak, Alhena i Bee Stokrotka.
Oto komentarze zwycięzców:
Anna Chrobrak:
"Jest jedna dobra odpowiedź na pytanie "Dlaczego warto uczyć się języków obcych?"
Jak powiedział kiedyś wspaniały poeta niemiecki J.W.Goethe ..."Wievil Sprachen du sprichst, sooft mal bist du der Mensch" co znaczy ...iloma językami mówisz, tyle razy jesteś człowiekiem""
Alhena:
"Warto uczyć się języków obcych, ponieważ dzięki temu więcej księgarnii i bibliotek stoi przed nami otworem, znajomość języka ułatwia podróż, dzięki przyswajaniu nowych słówek ćwiczymy nasz mózg, można by wymieniać w nieskończoność zalety.
Dla mnie najważniejszą z nich jest poznawanie ludzi z innych krajów. To wspaniała możliwość, które uczy i poszerza nasze horyzonty. Otwierająca następne drzwi, o których istnieniu nie mieliśmy nawet pojęcia, do nowych spostrzeżeń i doświadczeń.
W czasie jednej z moich podróży, pewien Tybetańczyk mieszkający w Indiach opowiedział mi historię o swojej ucieczce z innymi ze swojej ojczyzny. Na pieszo, bez ciepłych ubrań i zapasów jedzenia szli przez Himalaje do Nepalu. Nie wszystkim udało się dojść. Po wyleczeniu ran, dostał bilet do Indii, gdzie znajduje się tymczasowy rząd tybetański i tam wysyłają wszystkich uchodźców. Chociaż cała historia była smutna i rozdzierająca serce, on nadal jest pełen życia, radości i nadziei.
Słuchając go, sama byłam w trudnej sytuacji. Jednak po rozmowie z moim przyjacielem, było mi wstyd. Nareszcie doszło do mnie, że są większe tragedie i zamiast ciągle na nowo rozdrapywać rany, mogę wykorzystać energię na pomoc innym. Zauważyłam ile małych radości mnie omija w ciągu dnia kiedy jestem zajęta swoimi rzekomymi problemami. Ten człowiek mnie zainspirował.
Znajomość języków to piękna rzecz, mniej rzeczy nas ogranicza i w pewnym momencie rodzi się w nas uczucie obywatela bez granic. Nieznajome staje się najdroższe, bariery i strach przed innym puszczają. Poznając nowe miejsca, kultury, tradycje można wciąż na nowo zachwycać się nad pięknem i różnorodnością naszej planety oraz pięknem ludzi znajdujących się na niej. Bo ludzie z wielkim sercem to zazwyczaj ci wyglądający niepozornie, wkraczający do naszego życia niby niespodziewanie, ale jednak w tym najwłaściwszym dla nas momencie."
Bee Stokrotka:
" Możliwość podróżowania i porozumiewania się z obcokrajowcami to na pewno największa zaleta znajomości języków. Oglądanie filmów, czytanie książek w oryginale, zakupy na zagranicznych portalach, korzyści można by wymieniać i wymieniać. Mnie do nauki, zwłaszcza ukochanego włoskiego, mobilizuje świadomość, że będę mogła kiedyś, podczas podróży po Włoszech, porozmawiać ze starszymi ludźmi. Oni nie znają zazwyczaj innych języków, np. angielskiego, którym włada większość młodego, europejskiego pokolenia. Starsi ludzie są zwykle przemili, gościnni, ciekawi, mają interesujące historie i mądrości do przekazania. Chcę móc tego wysłuchać, zrozumieć, umieć zadać pytania… Ważne też jest dla mnie ćwiczenie pamięci i gimnastyka umysłu, a nauka języków jest chyba jednym z najlepszych sposobów, aby zachować sprawny umysł do sędziwego wieku. Moja teściowa i wiele starszych znanych mi osób rozwiązuje krzyżówki. Ja chciałabym kiedyś, „na stare lata” :) ćwiczyć umysł ucząc się kolejnego języka, może np. niemieckiego. Odwiedzając rodzinę w Niemczech czułabym się swobodniej na ulicy, w sklepie, na lotnisku. Kiedy uświadamiam sobie jak bardzo warto jest się uczyć języków, to nawet jak mnie ogarnia chwilowy leń, wystarczy, że pomyślę o korzyściach wynikających z nauki i szybko znów się chętnie mobilizuję"

Proszę aby zwycięzcy, zarejestrowali się na stronie www.multikurs.pl oraz przesłali do mnie swoje loginy i linki do kursów, z których chcą korzystać. Następnie ja przekażę im te informacje, a oni aktywują kursy. 


Proszę skontaktować się ze mną jak najszybciej!(w ciągu trzech dni!)

Zapraszam do polubienia mnie na Facebooku lub google+, dziękuję za odwiedziny :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.
Cieszę się, że tu jesteś :-)
Jeszcze bardziej się ucieszę, jeśli zostawiasz ślad po sobie.