16 maja 2015

Fragole con riso latte dolce, gelato e cialda di caramello

Często z mężem próbujemy nowe restauracje.
Kilka tygodni temu wybrałam się do nowej restauracji którą zaproponowała mi moja znajoma.
(Jeśli kiedyś będziecie w tej okolicy Włoch proponuje Wam udać się tutaj www.laita.it.)
Menu tej restauracji było pyszne smaczne i na najwyższym poziomie ale najwięcej zaskoczył mnie deser.
Oprócz przepysznej panna cotty z owocami leśnymi zamówiliśmy właśnie tytułowy deser.
Zaskoczył mnie tak pozytywnie, że od razu musiałam go zrobić w domu.
Postarałam się go otworzyć najwierniej jak potrafiłam, z min domowników widać było, że mi się udało.
Wyszło coś rewelacyjnego, że w piórka obrosłam!
To też dlatego podałam Wam wcześniej przepisy na dwa różne przepisy, które wchodzą w całokształt tego deseru.
W skład deseru wchodzą owoce, pudding ryżowy, lody waniliowe i wafel z karmelu.
W oryginalnym przepisie była mieszanka owoców, ja użyłam truskawki bo w tym momencie mam świeże z ogródka.
Cechą pozytywną tego deseru jest to, że możemy sobie przyszykować wszystko wcześniej a później tylko skomponować i podać naszym gościom.
Uwieźcie mi, że coś takiego na przyjęciu robi swój efekt.
Zapraszam ;-)


Składniki dla 8 osób:
Owoce:
  • 500 g truskawek
  • cukier( tu zależy jakie macie truskawki czy warto dodać cukier czy nie)
Pudding ryżowy:
  • 200 g ryżu do risotta najlepiej canaroli
  • 700 ml mleka
  • 50 g cukru
  • 1/2 laski waniliowej
Wafel z karmelu:
  • 50 g migdałów
  • 20 - 40 g ryżu preparowanego
  • 200 g cukru
  • 2 łyżki wody
  • Lody Waniliowe - podałam gałkę lodu waniliowego na osobę
  • duża szklanka lub słoik lub salaterka do podania
Przygotowanie:

Truskawki myjemy, odszypułkowujemy i kroimy na ćwiartki i zasypujemy cukrem.
Szykujemy pudding ryżowy. Jak się robi odsyłam Was do mojego przepisu.
Pudding ryżowy do tego deseru podajemy na zimno.
Możemy go zrobić wcześniej, a nawet jeden dzień wcześniej.
Szykujemy wafle z karmelu, tutaj też odsyłam Was do mojego przepisu.
Jeśli robicie deser w ciągu dnia, potrzebna Wam będzie godzina.
Kolejność w jakiej możecie zacząć jeśli szykujecie tuż przed podaniem: najpierw szykujemy pudding ryżowy, w międzyczasie gdy pudding się robi, szykujemy wafel z karmelu oraz szykujemy truskawki.

Kompozycja:
Deser podajemy na zimno najlepiej w szerokim słoiku.
Truskawki i pudding ryżowy dzielimy na 8 porcji.
Na dnie słoika układamy najpierw truskawki, które będą już miały trochę swojego syropu.
Następnie na truskawki kładziemy zimny pudding ryżowy i gałkę lodu waniliowego.
W czubek deseru wbijamy nasz wafel z karmelu.
Podajemy natychmiast !

Smacznego!

P.S. Jeśli zrobicie dajcie znać czy Wam tak smakowało jak mi ;-)

Zapraszam do polubienia mnie na Facebooku lub google+, dziękuję za odwiedziny :-)

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.
Cieszę się, że tu jesteś :-)
Jeszcze bardziej się ucieszę, jeśli zostawiasz ślad po sobie.