28 marca 2015

Fusion babka

Babka herbaciana to jedno z tych ciast do których często się wraca.
Dziś chciałabym Wam zaproponawać przepyszną, delikatną i aromatyczną babkę drożdżową z herbatą Matcha w polewie z białej czekolady.
Babka jest wilgotna, mało słodka, więc można śmiało wzbogacić ją o polewę czekoladową.
Wielkanocne ciasto, które przygotujesz bez trudu.
Zapraszam ;-)

Składniki na formę 2l:
Ciasto:
  • 500 - 600 g mąki pszennej(jeśli ciasto jest wyrabiane w maszynie do chleba)
  • 15 g drożdży suchych 
  • 2 jajka
  • 230 ml letniego mleka 
  • 60 g cukru 
  • 85 g roztopionego masła 
  • 300 g białej czekolady
  • 20 g herbaty Matcha
  • 100 g pistacji
Polewa:
  • 200 g białej czekolady 
  • 2 łyżki herbaty Matcha
Dekoracja:
  • migdały w płatkach
Przygotowanie: 
 
W małym garnuszku podgrzewamy mleko do maksymalnej temperatury 40 stopni C. Dodajemy do niego drożdże.
Mieszamy do momentu aż drożdże rozpuszczą się w mleku. Przykrywamy ściereczką i odstawiamy zaczyn do wyrośnięcia w ciepłe miejsce na około 30 minut.
Wszystkie składniki (oprócz herbaty) umieszczamy w maszynie do pieczenia lub malakserze wg kolejności: płynne, sypkie, na samym końcu rozczyn.
Najważniejsze jest trzymanie się takiej kolejności dodawania składników. Nastawiamy program do wyrabiania i wyrastania ciasta.
Nie zapominamy, by po sygnale dźwiękowym wsypać herbatę Matcha.
Ciasto przykrywamy ręczniczkiem i pozostawiamy w cieple do podwojenia objętości.
Jeśli nie mamy maszyny do pieczenia i malaksera wyrabiamy ciasto ręcznie.
Przesiewamy mąkę i wsypujemy do dużej misy. Dodajemy jajka, cukier i roztopione masło.
Na samym końcu dodajemy rozczyn drożdżowy. Wyrabiamy 30 minut.
Pod koniec dodajemy herbatę Matcha i wyrabiamy moment.
Ciasto będzie dosyć klejące, ale takie ma być, dlatego lepiej użyć malaksera lub maszynę do pieczenia.
Ciasto przykrywamy ręczniczkiem i pozostawiamy w cieple do podwojenia objętości.
W międzyczasie białą czekoladę siekamy na średniej wielkości kawałki.
Formę do babki natłuszczamy jeśli nie mamy formy silikonowej.
Na oprószonej mąką stolnicy, wyrabiamy ciasto, podsypując lekko mąką.
Dodajemy posiekan
ą białą czekoladę, zmiażdżone lekko pistacje i wyrabiamy ciasto.
Przekładamy do formy na babkę.
Przykrywamy znowu, odkładamy w ciepłe miejsce do podwojenia objętości.
Pieczemy w temperaturze 175ºC do suchego patyczka, ja piekłam 40 minut.
Nie przekraczajcie zbytnio czasu pieczenia, bo babka będzie sucha.
Po upieczeniu, babkę wyciągamy z piekarnika i nie wyjmujemy z formy dopóki nie wystygnie, potem studzimy na kratce.
Umieszczamy białą czekoladę w miseczce nad kąpielą wodną i roztapiamy, mieszając od czasu do czasu. Dodajemy herbatę Matcha i mieszamy.
Po lekkim zgęstnieniu polewy udekorowujemy babkę i odstawiamy do ostygnięcia.
Posypujemy migdałami.


Smacznego! 


Zapraszam do polubienia mnie na Facebooku lub google+, dziękuję za odwiedziny :-)

 

9 komentarzy:

  1. Wow, podoba mi się taka babka! *.*
    Wspaniały pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. kolor ma boski! porywam kawałek do kawy i miłej niedzieli Ci życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudownie jej w tym kolorze! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale super wygląda, i na pewno pyszna

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobiłam i na tyle maki dodałam 150 ml więcej mleka bo inaczej miałam kruszonkę zamiast ciasta. Dlaczego tak?
    Baba w piekarniku piecze się, wygląda bosko :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałam napisać, myślę że ta różnica wynikła z wyrabiania ciasta w maszynie do chleba.
      Zazwyczaj trzeba mniej mąki.
      Dopiszę jak wrócę do domu ;-)

      Pozdrawiam serdecznie

      Renata

      Usuń
  6. Moja babę robiłam planetarnym i wszystko jest jak trzeba tylko te 150 mleka, dopisz dla przyszłych wypiekaczy.
    baba jest mistrzowska i choć wyleciała mi prawie z formy tak rosła to smak jest nieziemski.
    Wesołych Świat Renato :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem dlaczego tak wyszło.
      Robiąc w maszynie do pieczenia chleba, u mnie było ok.
      Nie musiałam dodać mleka wręcz ciasto było kleiste, może zależy od mąki.
      Robię ten przepis od 3 lat, i nigdy nie miałam problemów.
      Napiszę zastrzeżenia ale z doświadczenia wiem że używając maszynę do chleba a planetarny, ciasto wyrabiane jest trochę inaczej i potrzebuje więcej mąki.
      Przy najbliższej okazji powtórzę przepis i sprawdzę czy wyrabiając w planetarnym trzeba dodać mniej mąki lub więcej mleka.
      Dziękuję za życzenia.
      Wzajemnie życzę pogodnych i zdrowych świąt Wielkanocnych.

      Pozdrawiam serdecznie

      Kalejdoskop Renaty

      Usuń
  7. A ja zrobie w maszynie do chleba i zobaczymy co mi wyjdzie :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.
Cieszę się, że tu jesteś :-)
Jeszcze bardziej się ucieszę, jeśli zostawiasz ślad po sobie.