czwartek, 4 grudnia 2014

Pasta z dynią i speckiem

Proponuję kolejne, pyszne danie obiadowe — makaron z dynią i speckiem. 
Speck to wędlina pochodząca z regionu Alto Adige — po polsku Górna Adyga. Jest to szynka wieprzowa uformowana w płaski płat. Najpierw jest zasalana i aromatyzowana przyprawami, obsuszana, a następnie wędzona w niskiej temperaturze.
Speck w niesamowity sposób łączy się z dynią. Rozpływająca się w ustach dynia, do tego cebula i aromat wędzonego specku po prostu niesamowicie uzupełniająca się konsystencja. To proste, a także szybkie w przygotowaniu danie. 
Zapraszam ;-)

Składniki dla 2 osób: 


  • 200 g makaronu mezze penne 
  • 200g dyni oczyszczonej 
  • 25 g masła 
  • 100 g specku 
  • 1/2 cebuli 
  • 50 ml białego wytrawnego wina 
  • sól i pieprz do smaku 

Przygotowanie: 


W lekko osolonej wodzie gotujemy makaron al dente, według przepisu na opakowaniu. Pół cebuli obieramy i siekamy na pierścienie, następnie kroimy na pół. Obrany kawałek dyni kroimy na plastry, następnie kroimy na prostokątne małe kawałeczki. Speck kroimy na małe plasterki i później kawałki. Rozpuszczamy masło na rozgrzanej patelni, następnie dodajemy cebule, dynie i speck. Gotujemy 2-3 minuty, następnie zalewamy winem i gotujemy na małym gazie. Gdy wino wyparuje, a dynia jeszcze nie będzie rozgotowana, dodajemy trochę wody. Ugotowany makaron odcedzamy, przekładamy na patelnię i mieszamy, aż cały sos obklei makaron. Doprawiamy do smaku pieprzem. Natychmiast podajemy. 
Smacznego !

Spodobał Ci się tekst? Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:
  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę.
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku lub google+. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje.
  • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu.
Pozdrawiam 
Share:
Kalejdoskop Renaty