środa, 19 listopada 2014

Tarta z dyni i ziemniaków

Przepis na prostą i pożywną tartę z dyni i ziemniaków. To prosta do zrobienia i bardzo smaczna
tarta. Jest doskonałym daniem na rodzinny obiad, a także na kolację w gronie przyjaciół.
Zapraszam ;-)

Przepis na tartę z dyni i ziemniaków.

Składniki na tartę:

  • 1 ciasto brisee (może być francuskie)
  • 160 g dyni obranej (ćwiartka) 
  • 210 g ziemniaków (2 małe ziemniaki) 
  • 100 g sera mentalera 
  • 2 mozzarelle 
  • świeży tymianek 
  • żółtko do smarowania

Przygotowanie:

Tarta jest bardzo łatwa w przygotowaniu.
Dynię i ziemniaki myjemy, kroimy na cieniutkie plasterki. Odcedzamy mozzarellę i kroimy na plasterki. Kroimy również na plasterki ser Ementaler.

Przepis na tartę z dyni i ziemniaków.
Rozwałkowujemy ciasto na prostokąt. Jeśli nie udało Wam się kupić ciasto, możecie zrobić z mojego przepisu. Przepis znajdziecie tutaj (tylko bez gałki muszkatowej).
Układamy na przemian warzywa, najpierw dynia, później mozzarella, ziemniak i ser ementaler, aż do wykorzystania wszystkich składników.

Przepis na tartę z dyni i ziemniaków.
Przepis na tartę z dyni i ziemniaków.
Posypujemy świeżym tymiankiem. Brzegi ciasta smarujemy żółtkiem,
Wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 200°C. Po 5 minutach zmniejszamy do 180°C.
Pieczemy 30 minut. Podajemy natychmiast!


Smacznego!



Spodobał Ci się tekst? Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:
  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę. 
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje. 
  • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu. 
  • Śledź mnie na Instagramie @kalejdoskoprenaty!
  • Otrzymuj ‚List z Włoch’ zapisując się na newsletter.

Pozdrawiam

Renata




 
Share:

1 komentarz

gin pisze...

Mniam, pyszna musiała być :)

Kalejdoskop Renaty