13 września 2014

Ogłoszenie konkursu "Fantazyjna trasa po Włoszech"

Witam serdecznie;-)
Dzi
ś chciałabym ogłosić zwycięzce mojego ostatniego konkursu


Miesiąc temu prosiłam Was o ułożenie Waszej Fantazyjnej trasy po Włoszech.
Jest nią Anna Stankiewicz.
Tak ładnie opisana trasa, że zostaje dziś opublikowana na moim blogu.
Oto trasa Anny Stankiewicz.


"PODRÓŻ WŁASNYMI ŚLADAMI

LIGURIA I TOSKANIA

CZYLI DWIE KRAINY W JEDEN TYDZIEŃ"

Podczas moich wymarzonych wakacji najważniejsze są dla mnie następujące rzeczy: zwiedzanie, jazda na rowerze oraz plażowanie. Planując tygodniowy pobyt starałam się uwzględnić te trzy elementy. Włochy to mój ukochany kraj, więc obmyślanie pobytu tam, to sama przyjemność. Długo się wahałam, ale w końcu postanowiłam zaplanować wakacje na granicy dwóch regionów Toskanii oraz Ligurii. Dlaczego tam? Są dwa powody. Po pierwsze w tym regionie jest wszystko o czym można sobie zamarzyć: góry, morze, mnóstwo zabytków, mili ludzie, piękna pogoda i oczywiście przepyszne potrawy regionalne. Drugi powód jest taki, że około 13 lat temu już odbyłam tę podróż (z wyjątkiem San Gimignano), ale wtedy nie potrafiłam jeszcze docenić w pełni tych miejsc, a poza tym nie miałam ze sobą aparatu. Ponad to na liście znajduje się Porto Venere z kościółkiem Świętego Wawrzyńca niezwykle romantycznie położonym na samym czubku skały z widokiem na morze. Kiedy byłam tam po raz pierwszy, to pomyślałam, że chciałabym mieć w nim ślub. Ślub miałam w innym miejscu, ale marzę o tym, żeby wspiąć się jeszcze raz na tę górę i zwiedzić kościółek razem z moim mężem. Wierzę, że uda mi się spełnić to marzenie.

Jako bazę noclegową wybrałam położony na wybrzeżu toskańskim XIX wieczny kurort Viareggio. Jego zalety, to piękna promenada z zabytkowymi budynkami, szerokie, piaszczyste plaże, wiele wydarzeń kulturalnych oraz położenie. W przeciągu 1-1,5h można dostać się stąd do wielu atrakcyjnych miejsc.
A o to plan mojego wymarzonego, tygodniowego pobytu w Toskanii oraz Ligurii.

DZIEŃ 1 VIAREGGIO: Rozpoznanie terenu, czyli spacer po mieście (promenada, port jachtowy, boczne uliczki), plażowanie (trzeba wypocząć po podróży), zlokalizowanie jakiejś przytulnej knajpki.


DZIEŃ 2 CINQUE TERRE + PORTO VENERE: Całodniowa wycieczka statkiem z portu w Viareggio do oddalonego o ok. 80 km na północ regionu Ligurii o nazwie Cinque Terre oraz Porto Venere. Przepiękne tereny. Malownicze miasteczka i wioseczki położone na wzgórzach z domami w pastelowych kolorach, wciśnięte pomiędzy skały. Region ten został wpisany na listę światowego dziedzictwa kulturalnego i przyrodniczego UNESCO. 
Cinque Terre to miasteczka: Monterosso, Vernazza, Riomaggiore, Corniglia oraz Manarola. 
Statek zatrzymuje się w najpiękniejszym z miasteczek - Monterosso. Jest czas na zwiedzanie oraz na kąpiel w morzu.

Kolejny przystanek statku, to zapierające dech w piersiach Porto Venere położone nad Zatoką poetów. Można tu podziwiać położony na skale, spektakularny kościół Św. Wawrzyńca oraz Jaskinię Bayrona. Ponoć Dante, Petrarca oraz Bayron byli pod wielkim urokiem tego miejsca i czerpali tu swoje natchnienie.

DZIEŃ 3 VIAREGGIO + TORRE DEL LAGO: Czas na aktywny wypoczynek. Całodzienne zwiedzanie okolicy na rowerze, które można połączyć z plażowaniem. Jedziemy promenadą wzdłuż wybrzeża od jednego miasteczka do drugiego. Warto zatrzymać się w Torre del Lago, gdzie letnią rezydencję miała rodzina Puccinich. Obecnie jest ona udostępniona dla zwiedzających.

DZIEŃ 4 SAN GIMIGNANO: Miejsce, które słynie przede wszystkim z tego, że posiada wiele obronnych, kwadratowych, wzbijających się wysoko ponad domy wież. Przepiękne średniowieczne miasto, w którym jest dużo ciekawych rzeczy do zobaczenia. Można odwiedzić kloegiatę Santa Maria Assunta, kościół Sant Agostino oraz Pałac (Palazzo del Podesta), do którego przylega najwyższa 51 m. wieża.

DZIEŃ 5 LUCCA: Rano i do południa plażowanie aby wypocząć po wrażeniach dnia poprzedniego i przede wszystkim, żeby zebrać siły na kolejną wyprawę. Lucca, to położone o zaledwie 30 km od Viareggio kolejne toskańskie miasteczko naszpikowane atrakcjami turystycznymi. Proponuję wybrać się tam popołudniu i pozostać do późnego wieczora. Można tu odwiedzić Katedrę, Bazylikę, liczne gotyckie i renesansowe pałace, fortyfikacje bastionowe oraz rynek (Piazza dell' Anfiteatro). Na rynku latem można usiąść w ogródku jednej z licznych restauracji i obejrzeć film, który jest wyświetlany na ogromnym ekranie ustawionym na rynku. Wieczorem w świetle latarni można się przechadzać uliczkami starego miasta

DZIEŃ 6-7 SIENA: Ze względu na to, że Siena jest spora oraz oddalona o 169 km od Viareggio, proponuję spędzić tam dwa dni i stamtąd udać się w drogę powrotna do domu. Siena, to miasto, które warto zobaczyć ze względu na to, że w pełni została zachowana jego starodawna struktura. Ponoć stało się tak za sprawą Florencji, która po wieloletnich podchodach w połowie XVI wieku wreszcie podbiła Sienę i chcąc ją ukarać zabroniła wyburzać stare budynki i modernizować miasto. To co miało być karą, dla współczesnej Sieny oraz licznych turystów jest niezwykłym darem, ponieważ zwiedzając ją możemy cofnąć się w czasie i przemierzać starodawne uliczki i podziwiać wiekowe budowle. Uwagę przyciąga zwłaszcza charakterystyczny rynek, trochę pochyły, na którym w sierpniu odbywa się impreza o nazwie Palio, czyli wyścigi końskie. Poza tym ze Sieny wywodzili się najsłynniejsi bankierzy, którzy udzielali pożyczek w zasadzie całej Europie. Jest tu wiele atrakcji i myślę, że trzeba będzie intensywnie zwiedzać, żeby w dwa dni zaliczyć wszystkie najważniejsze miejsca i jeszcze nacieszyć się atmosferą tego starożytnego miasta. 

Aż miło organizuje się konkursy, gdy przychodzą takie zgłoszenia.
Anno zgłoś się na mail i podaj adres gdzie mam wysłać paczkę.

Dziękuje wszystkim za przysłane zgłoszenia ;-) 

Zapraszam do polubienia mnie na Facebooku lub google+, dziękuję za odwiedziny :-)

2 komentarze:

  1. Nie spodziewałam się, ale jest mi bardzo, bardzo miło:). Dziękuję. Zaraz się zgłaszam. No to teraz pozostaje już tylko pojechać w podróż marzeń:).

    Pozdrawiam

    Ania

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję zwycięzcy :) Super plan na podróż, chętnie bym taką odbyła bo kocham Włochy :)
    http://odkrywajzalicja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.
Cieszę się, że tu jesteś :-)
Jeszcze bardziej się ucieszę, jeśli zostawiasz ślad po sobie.