20 września 2014

Moje najlepsze ciasto jabłkowe

Jestem bezgranicznie zakochana w moim cieście jabłkowym.
Dziś przepis na moje weekendowe ciasto, wilgotne, aromatyczne, nie za słodkie, proste w wykonaniu i pachnące jabłkami - nie potrzeba nawet miksera.
Ciasto z piankową warstwą jabłkową. W sumie nie ma w nim nic trudnego. 
Zapraszam ;-) 

Składniki na formę 23- 24cm:
  • 1,2 kg jabłek
  • 160 g mąki pszennej 
  • 16 g proszku do pieczenia 
  • 250 g cukru
  • 2 jajka 
  • 190 mleka
  • masło i 1 łyżka cukru do posypania tortownicy
Przygotowanie:

Obieramy i kroimy jabłka na plastry o grubości 4 mm. Zasypujemy cukrem. Odstawiamy na 2 godziny. Możemy przygotować jabłka dzień wcześniej.

Przykrywamy talerzem i od czasu do czasu mieszamy.

Szykujemy tortownicę o średnicy 22-23cm, smarujemy masłem i posypujemy cukrem.
Mieszamy proszek do pieczenia z lekko ciepłym mlekiem, nie za ciepłym. Mieszamy tak aby nie pozostała ani jedna grudka.
Ubijamy jajka aż powstanie biała pulchna masa.

Dodajemy mleko z proszkiem do pieczenia, mieszamy łyżką.
Dodajemy przesianą mąkę mieszając delikatnie za pomocą łopatki od góry do dołu.

Mieszamy tak aby nie pozostała ani jedna grudka.
Dodajemy odcedzone jabłka i mieszamy.

Wylewamy masę na przygotowaną tortownicę.

Rozgrzewamy piekarnik do 180° i wstawimy ciasto, pieczemy przez 25 min. 
Następnie zmniejszamy piekarnik do 150 °C i pieczemy następne 35 -45 minut.
Wyłączamy piekarnik i zostawiamy na 10 minut z uchylonymi drzwiczkami. 

Warto wiedzieć!

Ciasto może się wydawać niedopieczone, ale taka jego piankowa konsystencja.
Jeśli chcecie to na koniec
możecie ostatnie 5 minut włączyć termoobieg.

Zapraszam do polubienia mnie na Facebooku lub google+, dziękuję za odwiedziny :-) 

 

8 komentarzy:

  1. Wow, to ciasto wygląda świetnie! *.*
    Super pomysł!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;-)

      Pozdrawiam serdecznie

      Kalejdoskop Renaty

      Usuń
  2. Kojarzę te ciasto, u kogoś chyba jadłem. Przynajmniej bardzo podobne. Jest bardzo smaczne, ciekawy i w miarę prosty przepis. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Musze wypróbować ten przepis, akurat wczoraj przywiozłam całą torbę jabłek od babci z ogrodu.

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda cudownie! u mnie dzisiaj tez królowały jabłka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio nałogowo robię muffiny jabłkowe, więc pora na odmianę. Chętnie zrobię to ciasto, ale wydaje mi się, że skuszę się na dodanie odrobiny cynamonu ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmm, wygląda cudownie, już sobie wyobrażam ten smak... :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piekłam dziś, zamiast jabłek dałam rabarbar. Jak wystygnie, napiszę jak smakowało :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.
Cieszę się, że tu jesteś :-)
Jeszcze bardziej się ucieszę, jeśli zostawiasz ślad po sobie.