środa, 30 lipca 2014

Włoska sałatka ryżowa

Tym razem polecam przepis na insalata di riso, czyli włoska sałatka z ryżu — zdrowa, pożywna i bardzo smaczna. Sałatka w sam raz na obiad czy kolację.
Składniki proste, smak wyjątkowy.
Dlaczego „włoska” ?
Taką sałatką zajadają się Włosi, kiedy nadchodzą upały.
Polecam w upały, gdy nam się nic nie chce, dlatego też podaje Wam przepis na dużą porcję.
Zapraszam ;-)


Składniki na 12 porcji:

  • 500 g ryżu
  • 500 gr giardiniera, czyli mieszanka warzyw w słoiku (marchewka, oliwki zielone i czarne, czerwona papryka, cebula w occie) 
  • 300 g tuńczyka w sosie naturalnym 
  • 280 gr oliwki taggiasche 
  • 150 g parówek 
  • 500 g szynki konserwowej 
  • 200 g sera Ementalera 
  • oliwa 
  • sól i pieprz do smaku

Przygotowanie:

Ryż płuczemy, zalewamy zimną wodą i gotujemy, lekko solimy. Warzywa odcedzamy i osuszamy. Parówkę, szynkę i ser kroimy w kostkę. Ugotowane i ostudzony ryż mieszamy z przygotowanymi warzywami, dodajemy parówkę, szynkę, ser, odcedzonego tuńczyka, oliwki i cebulę. Doprawiamy do smaku oliwą, solą i pieprzem.
Sałatka jest najlepsza po kilku godzinach od przyrządzenia — wtedy smaki idealnie się połączą. Najlepiej odstawić sałatkę na kilka godzin w chłodne miejsce. Czynności do wykonania jest pozornie mało, całość — nie licząc gotowania ryżu — zajęła mi 10 minut.
Smacznego !

Warto wiedzieć!

Tego typu sałatki, można przygotować dużo wcześniej bez uszczerbku dla ich smaku (wręcz przeciwnie) lub też wykorzystać je na drugi dzień jako lunch do pracy.
Jeśli robicie tak jak ja dużą porcję, nie zalewajcie oliwą. Ja zalewam oliwą tuż przed jedzeniem. W lodowce przykrywam sałatkę talerzem.

 

Spodobał Ci się tekst? Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie: 

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę. 
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje. 
  • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu.
  • Śledź mnie na Instagramie @kalejdoskoprenaty
  • Otrzymuj ‚List z Włoch’ zapisując się na newsletter

Pozdrawiam 


Renata

Share:

2 komentarze

Lena pisze...

Idealny przepis na obiad w taki upał :)

Zosia pisze...

Przypomina mi się upalne włoskie lato, rzeczywiście to bardzo popularne danie we Włoszech podczas gorących dni, też zajadałam się taką sałatką.

Kalejdoskop Renaty