27 maja 2014

Makaron z szynką parmeńską

Scroll down for English

Dziś zrobiłam takie sobie spontaniczne proste danie. Makaron z szynką parmeńską z dodatkiem parmezanu.
Na pomysł wpadłam co zrobić na obiad, gdy te składniki znalazłam w lodowce gdyż moja lodówka świeciła pustką.
Jest to kolejna pyszna propozycja pasty z sosem na bazie sera parmigiano. Idealnym makaronem będzie makaron penne rigate.
Zapraszam ;-)


Składniki dla 2 osób:
  • 200 g makaronu penne
  • 100 g szynki parmeńskiej 
  • 30 g parmezanu 
  • świeżo starty pieprz
Przygotowanie:

W lekko osolonej wodzie gotujemy makaron al dente, według przepisu na opakowaniu. Szynkę parmeńską kroimy w paski. Umieszczamy ja na patelni bez oliwy i przypiekamy na wysokim płomieniu tak, aby byla chrupiąca. 


Trzemy Parmezan. Umieszczamy ser w patelni 


i dolewamy wodę z makaronu. Mieszamy ser dokładnie trzepaczką do momentu rozpuszczenia.
Wrzucamy makaron do sosu i mieszamy. Dodajemy szynkę parmeńską. Podajemy natychmiast ze świeżo startym pieprzem.


Zapraszam do polubienia mnie na Facebooku lub google+, dziękuję za odwiedziny :-)

In the English version

Pasta with Parma ham

Ingredients for 2 persons:

  • 200 g penne pasta
  • 100 g Parma ham 
  • 30 g parmesan cheese 
  • freshly grated pepper
Preparation:

Cook the pasta according to the packet instructions in a large pot of salted, boiling water until al dente. Parma ham cut into strips. We put it in a pan without oil and toasted on a high flame so that it was crispy. Grate Parmesan. We put cheese in a pan and add the water from the pasta. Mix cheese. Add the Parma ham. Serve immediately with freshly grated pepper. Drain pasta and mix with the sauce. Share the plates.

 

2 komentarze:

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.
Cieszę się, że tu jesteś :-)
Jeszcze bardziej się ucieszę, jeśli zostawiasz ślad po sobie.