poniedziałek, 27 stycznia 2014

Zupa krem z dyni z nutą azjatycką

Scroll down for English

Sezonowa, pyszna zupa krem z dyni, doprawiona przprawą 5 smaków chińskich. Uwielbiam tę zimową zupę i zwykle, kiedy kupuję dynię, to jest pierwsze zupa, którą robię. Aromatyczna, rozgrzewająca zupa na zimne dni. Jest idealnie doprawiona i smakuje niesamowicie.
Zapraszam ;-)
 
zupa z dyni, przepis na zupę z dyni

Składniki na 4 porcje:

  • 1 kg dyni
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 20 g masła
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 1/2 łyżeczki pięciu smaków chińskich przypraw
  • 900 ml bulionu
  • 1 łyżka śmietany na talerz

Przygotowanie:

Zaczynamy od przygotowania dyni: oczyszczamy ją bardzo dobrze, kroimy w kawałki, nacinamy nożykiem dynię i umieszczamy w blaszce wyłożonej pergaminem. Skrapiamy 2 łyżkami oliwy i pieczemy dynię w temperaturze 200 stopni przez około 30 minut.
Gdy dynia jest ugotowana, wyciągamy z pieca, ostudzamy i obieramy.
zupa krem z dyni

zupa z dyni
Obieramy i myjemy cebulę i czosnek. Do rondla wylewamy łyżkę oliwy i dodajemy masło.
przepis na zupę z dyni
Smażymy parę minut, aż czosnek i cebula się zeszklą. Następnie dodajemy przyprawę 5 smaków, mieszamy i dodajemy dynię i doprowadzamy do wrzenia.
Zalewamy bulionem. Wkładamy wszystkie warzywa do blendera, dodajemy oliwę, doprawiamy solą i pieprzem do smaku. Miksujemy, aż masa będzie gęsta, gładka i jednorodna. Doprawiamy solą i pieprzem i gotujemy 15 minut, by smaki się wymieszały.
krem z dyni
Tak ugotowana zupę miksujemy w blenderze. Zupę nalewamy na talerze, polewamy pośrodku śmietaną i dekorujemy pietruszką.

Spodobał Ci się tekst? Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę. 
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje. 
  • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu. 
  • Śledź mnie na Instagramie @kalejdoskoprenaty!
  • Otrzymuj ‚List z Włoch’ zapisując się na newsletter.
Pozdrawiam

Renata


In the English version

Pumpkin soup

Ingredients for 4 plates:

  • 1 kg pumpkin
  • 2 tablespoons olive oil 
  • 20 g of butter 
  • 1 onion 
  • 2 cloves of garlic 
  • 1/2 teaspoon Chinese five spice flavors 
  • 900 ml broth 
  • 1 tablespoon cream on a plate
Directions:

Clean and trim pumpkin. Pumpkin broke into small pieces. Preheat oven to 200°C. Place pumpkin on a baking tray lined with baking paper. Cook for 30 minutes or until tender. When the pumpkin is cooked, pull from the oven and peel. Peel the onion and garlic. In a pan heat some olive oil and butter. Add the onion and the garlic. Bake until garlic and onion are very translucent, add the chinese five spice flavors. Mix and add the pumpkin and bring to a boil. Pour the broth. Cover and cook for ~15 minutes. Use immersion blender to process the soup until smooth. Season with salt and pepper. Stir well. Add cream. Garnish with parsley. Serve and enjoy!

Share:

2 komentarze

Unknown pisze...

bardzo ciekawy pomysł:)

My Vintage Home pisze...

Moja ulubiona zupa, ale nie robiłam nigdy z przyprawą chińską. Ja daję papryczkę chili, imbir i mleko kokosowe. Wypróbuję ten przepis napewno. Pozdrawiam.

Kalejdoskop Renaty