poniedziałek, 5 sierpnia 2013

Grillowane nektarynki podane z sosem chantilly

Lato pełną parą. Lekki deser z grillowanych nektarynek i kremu chantilly to naprawdę świetne połączenie. Jadłam ostatnio w restauracji i jak zawsze coś, co mi smakuje, staram się później odtworzyć. Proste i łatwe do zrobienia, a w smaku co tu będę Wam pisała, sami sobie musicie wyobrazić, jak mogą smakować. Niebo w buzi, u mnie deser poszedł w mgnieniu oka.
Zapraszam ;-)

Przepis na  nektarynki.

Składniki na 4 osoby :

  • 4 nie za miękkie nektarynki
  • 200 ml bitej śmietany
  • 2 gałązki rozmarynu
  • 4 gałązki lawendy
  • 250 ml brandy
  • 5 łyżeczek cukru pudru
  • starta skórka z 1/2 cytryny
  • brązowy cukier do posypania

Przygotowanie:

Nektarynki myjemy, kroimy na połówki i wyciągamy pestki. Następnie wkładamy do miseczki, zalewamy brandy, dodajemy gałązki lawendy i rozmarynu.
Przepis na  nektarynki.
Marynujemy w lodówce 2 godziny. W międzyczasie szykujemy krem. Ubijamy bitą śmietanę z cukrem pudrem. Dodajemy ser mascarpone i startą skórkę z cytryny. Grillujemy nektarynki z obu stron, tak ok. 5-6 minut.
Przepis na  nektarynki.
Nektarynki układamy na talerzu, posypujemy brązowym cukrem i podajemy z kremem chantilly. 
Fajnie łączy się ciepła nektarynka z zimnym sosem chantilly. Myślę że, nie ma nic prostszego i  szybszego do zrobienia.


Spodobał Ci się tekst? Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę. 
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje. 
  • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu. 
  • Śledź mnie na Instagramie @kalejdoskoprenaty
  • Otrzymuj ‚List z Włoch’ zapisując się na newsletter.

Pozdrawiam

Renata



Share:

3 komentarze

Unknown pisze...

Ciekawy przepis:) Kusi mnie wykorzystanie lawendy w kuchni, tym bardziej ze rosnie mi na tarasie.

Kalejdoskop Renaty pisze...

A jakie one są pyszne, polecam !
Lawenda daje niesamowity smak ;-)

Anonimowy pisze...

Pierwszy raz wykorzystam lawendę do celów kulinarnych 🙂

Kalejdoskop Renaty