17 czerwca 2013

Penne z cukinią

Scroll down for English

Cukinia rośnie sobie u mnie w ogródku, i "woła – weź mnie", no to wzięłam i zrobiłam jeden z najbardziej prostszych obiadów.
Jeśli cenicie sobie dobre przepisy na szybkie obiady, dzisiaj możecie skorzystać. Dzisiaj proponuję Wam kolejną pastę – pyszne penne z cukinią.
Danie szybkie, proste, sycące i przede wszystkim smaczne. 




Składniki dla 2 osób:
  • 200 gr makaronu penne
  • 2 cukinie
  • 1/2 cebuli
  • 3 ząbki czosnku
  • 6 listków bazylii
  • 100 ml śmietany
  • oliwa
Przygotowanie:

Gotujemy w osolonej wodzie makaron al dente. Odkrawamy końcówki cukinii. W międzyczasie na patelni rozgrzewamy oliwę, dodajemy drobno posiekaną cebulkę, czosnek i cukinie pokrojona na kawałki. Smażymy na średnim ogniu, cały czas mieszając, aż do momentu gdy będą delikatnie złote. Doprawiamy solą i pieprzem. Dodajemy bazylię porwaną w dłoniach na mniejsze kawałki i śmietanę. Ugotowany makaron odcedzamy, przekładamy na patelnię i mieszamy z cukinią. Natychmiast podajemy.

Zapraszam do polubienia mnie na Facebooku lub google+, dziękuję za odwiedziny:) 

In the English version

Penne with zucchini

Ingredients for 2 persons: 

  • 200 gr penne pasta
  • 2 zucchini
  • half onion
  • 3 cloves of garlic
  • 6 basil leaves
  • 100 ml of cream fraîche
  • oil
Directions:

Cook the pasta according to the packet instructions in a large pot of salted, boiling water until al dente. Wash and shred the zucchini. Chop the onion and zucchini. Put it in a pot with the extra virgin olive oil. Let it cook on a low flame for about 5 minutes. When zucchini darken, remove from heat and stir in crème fraîche. Taste and season with salt and pepper. Drain pasta and mix with the sauce. Share the plates. Serve immediately.


2 komentarze:

  1. Bardzo lubię takie dania, ostatnio bardzo podobne robiłam u siebie. Cukinia z makaronem fajnie się komponuje.
    Pozdrawiam,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo lubię te danie, a w okresie kiedy mam cukinię w ogródku, często gości na moim stole.
      Pozdrawiam;-)

      Usuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.
Cieszę się, że tu jesteś :-)
Jeszcze bardziej się ucieszę, jeśli zostawiasz ślad po sobie.