16 maja 2013

Salame al Cioccolato czyli czekoladowe salami

Salame al Cioccolato to przepyszny włoski deser, który przygotuje  się z ciastek i gorzkiej czekolady.
Jest niezwykle szybki w przygotowaniu - najdłużej czasu zajmuje schłodzenie deseru w lodówce - a efekt naprawdę Was zachwyci.
Ten deser przygotowuje się w całych Włoszech, z niewielkimi różnicami zależącymi od regionu, na przykład, w regionie Emilia Romagna można go znaleźć na koniec posiłku na Wielkanoc.
Ja uważam że salami z czekolady, nadaje się na każdą okazję, kiedy ma się ochotę, i zapewniam was, że dla dzieci jest to prawdziwa pokusa!
Wspaniały przepis – serdecznie wam polecam wypróbowanie.






Składniki: 
  • 300 g herbatników
  • 150 g masła 
  • 100 gr cukru 
  • 200 g gorzkiej czekolady
  • 2 jajka
  • 2 łyżki rumu
Przygotowanie:
Aby rozpocząć przygotowanie salami z czekolady trzeba wyciagnąć wczesniej masło z lodówki, musi być w temperaturze pokojowej. Kruszymy herbatniki w rękach, ja wolę na grubsze kawałki, blenderem wychodzą za bardzo rozdrobnione. Ucieramy ręcznie trzepaczką masło na gładki krem. Dodajemy cukier, jajka i na końcu rum.W kąpieli wodnej rozpuszczamy czekoladę. Dodajemy czekoladę do reszty i mieszamy powoli łopatką.


Na samym końcu dodajemy masę do herbatników.


Masę formujemy na kształt salami, 



zwijamy w papier do pieczenia i później w folię aluminiową. 


Wychodzi nam taki duży cukierek w papierku. Ja kręcę rękoma papier w przeciwne strony, w ten sposób papier zakręca się silniej. 


Wkładamy do lodówki na co najmniej 5 godzin.
Kroimy w plasterki i podajemy.


Zapraszam do polubienia mnie na Facebooku lub google+, dziękuję za odwiedziny:) 


8 komentarzy:

  1. Hah, można powiedzieć, że to taka wegetariańska :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytasz mi w myślach :) też chce zrobić taki blok czekoladowy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, u mnie szybko poszedł;-)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  3. :) pięknie wygląda, robię podobnie tzw. salceson ale masę zawijam w wafle :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajny pomysł, z chęcią wypróbuję;-)
      Pozdrawiam!

      Usuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.
Cieszę się, że tu jesteś :-)
Jeszcze bardziej się ucieszę, jeśli zostawiasz ślad po sobie.