7 marca 2013

Makaron z liśćmi maku

Dzisiaj proponuję Wam kolejną pastę – makaron z liśćmi maku.
O tym, że Włosi jedzą wszystko szybko się przekonałam. W restauracji, jadłam już różne zioła.
Czy wiecie, że jedzą liście maku? 
Na początku wiosny często widzę jak ludzi zbierają je na polach.
Nie są gorzkie, smakują nieźle, jak raz spróbujecie, nie będziecie mogli przestać jeść. Możecie spróbować tego przysmaku, wystarczy, że macie odwagę. Jedyny problem, że trzeba je znaleźć za nim mak zakwitnie. We Włoszech można znaleźć je teraz, w Polsce może za 2 tygodnie albo miesiąc. 
Młode rośliny maku, występują na polach na których nie zostały użyte herbicydy.





Składniki na 2 osoby:
  • 200 gr makaronu, najlepiej własnej roboty
  • 200 gr liści maku
  • 40 gr masła
  • 1 szalotka
  • 1 ząbek czosnku
  • 40 gr parmiggiano
  • łyżka oliwy
Przygotowanie: 

Makaron gotujemy al dente w osolonej wodzie. W czasie, kiedy gotuje się woda, oczyszczamy liście, myjemy kilka razy w wodzie. 

Liście kroimy.

Na patelnie wylewamy nitkę oliwy, smażymy szalotkę. Dodajemy pokrojone liście i ząbek czosnku. Zalewamy wodą i gotujemy około 15 minut. 

Doprawiamy solą i pieprzem. Wrzucamy makaron na patelnie i mieszamy. Dodajemy masło i ser. Ser wtedy fajnie się rozpuści z masłem. Poddajemy od razu.

Co Wy na to ?
Smacznego!


 

10 komentarzy:

  1. Bardzo fajna propozycja, tylko gdzie ja dostanę liście maku?

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję;-)
    Tak jak ja na polu lub w ogródku;-)
    Warto!
    Tylko liście,są strawne;-)
    Pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hodowanie maku w Polsce jest nielegalne ;)

      Usuń
    2. Nikt Ci nie każe uprawiać maku.
      Idziesz na pole i zbierasz,tak jak ja zrobiłam.
      Tego nie kupujesz w sklepie. Na polu możesz zbierać, nikt Ci tego nie zabrania;-)
      Na każdym polu, gdzie wcześniej jest zasiane zboże, znajdziesz mak.
      Liście nie są szkodliwe. W Polsce jest mało znane.
      Tak jak pisałam w prawdziwej kuchni włoskiej używa się dużo zioł.Jadłas liście mleczu?
      Pozdrowienia!

      Usuń
  3. wow!!! ale ciekawe danie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję;-)
      A jakie smaczne...mi smakuje bardziej makaron z liśćmi maku niz szpinakiem;-)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Jak ja bym chciała zobaczyć jakiegoś eleganckiego Włocha, który gania po polu, żeby zerwać parę liści :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No raczej nie znajdziesz...no może starszych panów z paniami ale napewno nie eleganckich;)

      Usuń
  5. u nas to nawet ,żeby ze świecą szukał to i tak nie znajdzie :( u nas mak, nawet dziko nie rośnie :(((

    OdpowiedzUsuń
  6. Jadalne są też płatki kwiatów!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.
Cieszę się, że tu jesteś :-)
Jeszcze bardziej się ucieszę, jeśli zostawiasz ślad po sobie.