15 marca 2013

Carpaccio ziołowe

Carpaccio jest typowym daniem kuchni włoskiej.
Tradycyjnie przygotowuje się je z surowego mięsa. Może być wykonane z wołowiny, cielęciny, łososia lub tuńczyka, polane oliwą i sokiem z cytryny. Serwuje się zazwyczaj jako przystawkę. Danie wywodzi się z Wenecji, z lokalu Harry’s Bar, a swoją nazwę zawdzięcza obrazowi autora o nazwisku Carpaccio.
W życiu bym nie pomyślała, że będę jadła surowe mięso. Od kiedy spróbowałam, bardzo mi posmakowało. Odpowiednie przyprawione jest niesamowite.
Dziś poddam Wam przepis na moje carpaccio ziołowe.








Składniki na 4 osoby: 
  • 400 gr surowej polędwicy wołowej( koniecznie ze środka)
  • 90 gr oliwek taggiasche
  • 250 gr mozzarelli di buffala 
  • 6 łyżek oliwy ziołowej mojej roboty
  • sok z jednej cytryny
  • sól i pieprz do smaku 
Oliwa ziołowa:
  • 1 gałązka rozmarynu
  • 1 gałązka tymianku
  • 1 gałązka majeranku
  • parę listków bazylii
  • 1 liść laurowy
  • 3 liście szałwiowe
  • 7 jagód jałowca
  • 10 ziaren pieprzu czerwonego
  • 5 ziaren pieprzu czarnego
  • 5 ziaren pieprzu białego
  • 6 łyżek oliwy
  • 1 gałązka oregano
Przygotowanie:

Najpierw szykujemy oliwę ziołową, możemy przyszykować ją dzień wcześniej, tak nabierze nam więcej smaku ziołowego. Możecie zrobić też jak ja robię, przyszykować taką oliwę w butelce, która będzie wam służyła tylko do carpaccio. Ja daje 4 razy więcej ziół na 1,5 litra oliwy. Wystarczy tyle ziół, bo po czasie zwiększa się smak ziołowy. Myjemy wszystkie zioła, osuszamy papierem i łączymy z oliwą.
Mięso musi być pokrojone cienko na plastry jak bibułka, poprzecznie do przebiegu włókien.
Można je dobrze schłodzić, tak, aby nieco stwardniało. Należy je szczelnie zawinąć w folię spożywczą i umieścić w zamrażalniku na ok. 20 minut.
W żadnym wypadku nie wolno dopuścić do zamrożenia, bo będzie to miało zły wpływ na smak potrawy!
Układamy plastry mięsa w kręgi na dużych płaskich talerzach. Doprawiamy solą i pieprzem. Odcedzamy oliwę z ziół przez sitko. Mieszamy trzepaczką oliwę z sokiem z cytryny. Smarujemy marynatą mięso, możemy używać pędzla. Ja wstawiam carpaccio do lodówki na 4 godziny. Poddaje z oliwkami. W środku kręgu możemy ułożyć mozzarelle pokrojoną na plastry.

Tutaj nie muszę chyba Wam mówić, że mięso na carpaccio musi być świeże i smaczne.
Smacznego!

Warto wiedzieć !

Oliwki taggiasche są uważane za najdelikatniejsze na świecie. Sa prawdziwym włoskim rarytasem. Pochodzą z Ligurii, ich nazwa pochodzi od nazwy malowniczego, średniowiecznego miasteczka Taggia, bo właśnie do tego miasteczka zostały sprowadzone przez cystercensów z Lerino.



Zapraszam do polubienia mnie na Facebooku lub google+, dziękuję za odwiedziny:)



4 komentarze:

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.
Cieszę się, że tu jesteś :-)
Jeszcze bardziej się ucieszę, jeśli zostawiasz ślad po sobie.