23 lutego 2013

Niespodzianka pomidorowa

Kiedyś szukając nowych inspiracji kulinarnych na internecie, trafiłam na podobne zdjęcie na Facebooku u bardzo znanej blogerki z Rosji. 
Stwierdziłam, że muszę zrobić tą przystawkę. Przepisu nie było, zaczęłam uważnie przygladać się zdjęciu. 
To co było w środku, łatwo było się domyślić. Najtrudniejsze bylo się domyśleć jakie ciasto. Wydawało mi się coś pomiędzy empanadas i gnocco włoskie. Postanowiłam spróbować odtworzyć to cudo. Co tu gadać wyszło coś niesamowitego. Dobre na kolację ze znajomymi, jak i na przyjęcie dla dzieci.


























Składniki na 25 niespodzianek:
  • 530 mąki
  • 250 ml ciepłej wody
  • 4 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 łyżeczka soli
Na farsz:
  • 5 pomidorów
  • 200 gr ementalera
  • 4 ząbki czosnku
  • bukiet ziół(do wyboru, jak lubicie)
  • sól i pieprz do smaku
Przygotowanie:

Do miski przesiewamy mąkę. Dodajemy cukier, sól, olej i ciepłą wodę. Wyrabiamy aż ciasto będzie gładkie i elastyczne.


Dzielimy ciasto na dwie części i każdą część rozwałkujemy na grubość 3 - 4 mm. Odkładamy jedną część na bok. 

Następnie kroimy pomidory na plastry o grubości około 5mm. Na jednej części ciasta układamy pomidory, zostawiamy między nimi odstępy, tak aby szklanką móc wykroić okręgi. Solimy i pieprzymy pomidory. 

Czosnek przeciskamy przez praskę. Smarujemy czosnkiem każdego pomidora. 

Zioła siekamy na drobno i układamy na pomidorach.  

Trzemy sery na tarce o grubych oczkach.

Posypujemy nim każdego pomidora.   

Przykrywamy drugim płatem ciasta i  wykrawamy szklanką okręgi.

Następnie smażymy w głębokim tluszczu.


Poddajemy na gorąco.
 

Smacznego! 


8 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Nie chcem się powtarzać,ale też przepyszna:)

      Usuń
  2. to jest bardziej niż fajne ! ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo pomysłowe :) Pierwsze co to pomyślałam, IDEALNA PRZEKĄSKA NA IMPREZKĘ !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem tego samego zdania:)I nie jest pracochłonne:)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Chciałabym taką niespodziankę:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.
Cieszę się, że tu jesteś :-)
Jeszcze bardziej się ucieszę, jeśli zostawiasz ślad po sobie.