poniedziałek, 15 października 2012

Trofie z radicchio i gorgonzolą

Scroll down for English 

Ser gorgonzola, radicchio i makaron to trzy składniki, z których możemy przygotować szybkie i ciekawe smakowo danie.
Ci, którzy nie przepadają za niebieską pleśnią, mogą, przygotować sos z innego, ulubionego serka, który ma kremową konsystencję i łatwo się topi. Zdobycie w Polsce małego radicchio graniczy z cudem.
Radicchio to odmiana cykorii o fioletowych liściach. Pojawia się w sklepach w październiku i jest dostępna przez całą zimę, najsmaczniejsza jest tuż po pierwszych przymrozkach.
Radicchio jest trochę gorzkawa, więc wspaniale łączy się z gorgonzolą.

Składniki na 4 osoby:

  • 500 g makaronu trofie (może być inny)
  • 1 czerwona cebula 
  • 1 radicchio 
  • 200 g gorgonzola-dolce (lub inny ser pleśniowy) 
  • 1 łyżka oliwy z oliwek 
  • sól i pieprz do smaku 

Przygotowanie:

Wstawiamy osoloną wodę na makaron. Kiedy woda się gotuje na głębokiej patelni podsmażamy cebulę. Jak już jest lekko podsmażona, wrzucamy radicchio pokrojone na paseczki. Kiedy radicchio ściemnieje, dodajemy gorgonzolę, całość podgrzewamy, aż do roztopienia sera. Doprawiamy sos solą i pieprzem. Odcedzamy makaron, zachowując trochę wody z gotowania, na wypadek, gdyby sos był zbyt gęsty. Wrzucamy makaron do sosu i mieszamy.


Spodobał Ci się tekst? Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:
  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę. 
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje. 
  • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu. 
  • Śledź mnie na Instagramie @kalejdoskoprenaty!
  • Otrzymuj ‚List z Włoch’ zapisując się na newsletter.
Pozdrawiam

Renata



In the English version

Trofie with radicchio and gorgonzola

Ingredients for 4 people:

  • 500 gr pasta
  • 1 red onion 
  • 1 radicchio
  • 200 gr dolce gorgonzola (or other blue cheese)
  • 1 tablespoon olive oil
  • salt and pepper to taste 
  • parmesan cheese 
Directions:

Cook the pasta according to the packet instructions in a large pot of salted, boiling water until al dente. Wash and shred the radicchio and keep it aside. Thinly chop the onion and put it in a pot with the extra virgin olive oil. Sauté for a couple of minutes until the onion becomes translucent. Add the shredded radicchio and salt. Cover and let it cook on a low flame for about 5 minutes. When radicchio darken, then add the gorgonzola, the whole heat up until the cheese melts. Stir to combine, and cook until thickened, 2 minutes. Taste and season with salt and pepper. Drain pasta and mix with the sauce. Share the plates. Serve immediately.
Share:

2 komentarze

wiosenka27 pisze...

Dostałam ślinotoku:)

KamilaL. pisze...

Właśnie zabieram się za gotowanie i nawet radicchio dostałam u nas.

Kalejdoskop Renaty